O parte din aceste măsuri se referă și la activitatea comercială a antreprenorilor din întreaga lume care prin autoritatea pe care o au față de angajații lor pot limita răspândirea virusului. Iată care sunt câteva din acestea:

4 Lucruri pe care le poți face în calitate de angajator pentru a limita răspândirea infecției cu COVID-19 în rândul angajaților tăi

#1 Încurajarea implementării regimului de telemuncă

Telemunca nu este un concept nou în România. Ea este reglementată în Legea nr. 81/2018 și presupune posibilitatea unui angajat de a lucra din orice loc stabilit de comun acord cu angajatorul său printr-un act adițional la contractul de muncă. Pentru ca activitatea unui angajat să fie încadrată ca telemuncă, ea trebuie să se desfășoare în mod voluntar și regulat, cel puțin o dată pe lună, prin utilizarea mijloacelor puse la dispoziție de tehnologia informațiilor și telecomunicațiilor.

Telemunca se pretează pentru un număr mare de domenii de activitate și poate fi desfășurată de aproape orice angajat care la birou lucrează preponderent la calculator și prezența lui fizică în spațiul respectiv nu este obligatorie pentru buna îndeplinire a sarcinilor sale de lucru. Din punct de vedere legal însă, telemunca implică și o serie de provocări, în special cu privire la normele de securitate și sănătate în muncă, ce pot fi rezolvate cel mai eficient prin colaborarea cu Euramis, o firmă de protecția muncii din București.

#2 Întocmirea unor politici flexibile cu privire la acordarea concediului medical

Este important ca în contextul pandemiei de COVID-19 angajații să fie la curent cu toate politicile de acordare a concediului medical și acestea să nu fie foarte stricte din partea angajatorilor. De aceea, ca angajator trebuie să-ți informezi angajații despre cum trebuie să procedeze dacă doresc să-și ia concediu medical, iar în cazul în care colaborezi și cu alte companii care îți furnizează angajați, să discuți cu reprezentanții lor despre importanța încurajării angajaților bolnavi de a sta acasă.

Flexibilitatea politicilor de acordare a concediului medical la nivel de companie constă în permiterea angajaților de a sta acasă dacă prezintă simptome de gripă sau răceală sau dacă au în familie un membru care se confruntă cu astfel de probleme și trebuie să-l îngrijească.

#3 Separarea angajaților simptomatici de cei sănătoși

Câteva din simptomele infecției cu COVID-19 sunt creșterea temperaturii corporale, o stare accentuată de oboseală, dureri de cap, pierderea gustului și a mirosului, uscăciune la nivelul gâtului și în cazuri grave, dificultăți în respirație. Pentru oricare din aceste semne de îmbolnăvire, ar trebui ca angajatorii să-și încurajeze angajații să-și programeze cât de curând o vizită la doctor și în cazul în care se dovedesc a fi infectați cu virusul COVID-19 să implementeze mai departe o campanie de testare la nivel de companie.

Chiar și un singur bolnav care a intrat în contact cu ceilalți angajați poate declanșa o îmbolnăvire în masă și de aceea niciun simptom de infecție cu COVID-19 nu trebuie neglijat.

#4 Promovarea unor reguli stricte de igienă și etichetă

Pentru păstrarea unor standarde ridicate de igienă la nivel de companie, angajatorii trebuie să pună la dispoziția angajaților lor suficiente coșuri de gunoi pe care aceștia să le poată utiliza fără a le atinge direct cu mâinile; Să investească în produse de dezinfectare și curățare de bună calitate care elimină agenții patogeni și să le dispună în locuri ușor accesibile pentru angajați; Să distribuie șervețele de unică folosință, dezinfectant lichid, măști și mănuși de protecție, precum și ochelari sau viziere pentru o mai bună protecție.

De asemenea, în vederea prevenirii infecției cu COVID-19, o campanie de informare pe mail și prin postere fizice, despre modul corect de dezinfectare a mâinilor și eticheta în vreme de pandemie la modul general, ar putea fi o inițiativă extrem de benefică, dar și foarte ușor de pus în practică.