„Maşina aceasta nu mai este a mea. Chiar dacă se află în Colecţie”, spune fostul tenismen Ion Țiriac arătând către un Porsche 959 din 1988. „Când avea 15 ani i-am promis lui Ion Ion că i-o dau când împlineşte 35 de ani. În ziua în care a ajuns la această vârstă a venit la mine şi mi-a zis : «cheile»! Eu uitasem demult. Aşa că n-am înţeles ce chei cerea. Dar m-am lămurit repede. Ea merge. Sau, mergea. Ion Ion ştie. Abia aşteptam să mai plătească şi el pentru întreţinerea ei. Asta pentru că această maşină trebuie să se întoarcă în fabrică la fiecare trei ani. Nu se poate altfel chiar dacă maşina nu parcurge decât 30 – 50 km/an. Motorul ei foarte special trebuie desfăcut şi refăcut la fiecare trei ani pentru a o menţine în stare de funcţionare. Motorul e foarte special pentru că din el a progresat tot ce există astăzi turbo pe piaţă. Maşina m-a costat extraordinar de puţin pe vremea aia. Doar vreo 250.000 de mărci. Valoarea ei a crescut acum destul de puţin pentru ceea ce înseamnă maşina. În prezent ar costa circa 1 milion şi jumătate. Dar trebuie să ştiţi că merge cu aproape orice fel de combustibil – gaz, petrol, benzină – cu tot ce vrei”, a povestit cel mai bogat român istoria modelului Porsche 959 aflat în colecţia sa.

Porsche 959 are un motor de 2.849 cmc cu şase cilindri în linie care produce 450 CP. Propulsorul foloseşte un sistem hibrid de răcire cu aer şi apă, are două turbine şi diferenţial activ. Vehciulul ajunge la 100 km/h în nu mai mult de 3,7 secunde.

Te-ar putea interesa și: