Instanţa a admis cererea de deschidere a procedurii generale de insolvenţă şi a "decăzut debitoarea din dreptul de a formula un plan de reorganizare a activităţii", potrivit portalului instanţelor de judecată al Tribunalului Bucureşti.
O companie cu 8 angajaţi, GSL Logistic a încheiat 2012 cu o cifră de afaceri de 1,7 milioane de lei, în scădere cu 15% faţă de anul precedent, şi un profit de 12.800 de lei, potrivit datelor publicate de Ministerul de Finanţe.

Cererea a fost admisă de Tribunalul Bucureşti în data de 23 decembrie 2013.

Soluţia formulată de instanţă arată că se ‘Respinge contestaţia formulată de debitoare ca neîntemeiată. Admite cererea introductivă formulată de creditor. În baza art. 33 al. 4, raportat la art. 31 alin. 1-2 din Legea 85/2006, deschide procedura generală a insolvenţei. Decade debitoarea din dreptul de a formula un plan de reorganizare a activităţii în condiţiile art. 94 din lege. Ordonă ridicarea dreptului de administrare al debitoarei şi dispune încetarea mandatului administratorilor statutari ai debitoarei. Desemnează provizoriu, până la prima adunarea a creditorilor, administrator judiciar pe RODICOM IPURL şi EXPERT INSOLVENTA SPRL, cu o retribuţie lunară de 2.000 lei, exclusiv TVA pentru fiecare din averea debitoarei şi care vor îndeplini principalele atribuţii prevăzute de articolul 20 din Lege. Pune în vedere administratorului judiciar prevederile art 252 din Legea 31/1990 republicată şi dispune menţinerea la ORC – Bucureşti a reprezentanţilor permanenţi ai administratorului judiciar. Dacă administratorul judiciar refuză numirea pe motive temeinice, va notifica judecătorul sindic în termen de 5 zile de la comunicare sentinţei de numire, sub sancţiunea aplicării unei amenzi de 500 – 1000 lei în caz de necomunicarea refuzului’, se arată în motivarea postată pe site-ul TMB.

Potrivit anunţului, termenul limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor este 23 februarie 2014, termenul de verificare a creanţelor, de întocmire, afişare şi comunicare a tabelului preliminar este 23 martie 2014. Termenul de definitivare a tabelului creanţelor a fost stabilit pentru 23 aprilie 2014, iar termenul pentru soluţionarea contestaţiilor la tabelul preliminar la 13.04.2014.

Decizia poate fi atacată de Carrefour, cu apel, în 30 de zile.

Grupul francez Carrefour operează în România 160 magazine (25 hipermarket-uri „Carrefour”, 78 supermarket-uri „Market”, 56 magazine de proximitate „Express”, plus un magazine online). Afacerile retailerului pe piața locală au depășit anul trecut 4,2 mld. de lei, iar profitul s-a ridicat la 104,7 mil. lei, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanțelor.

Poziția Carrefour cu privire la insolvenţă

"Carrefour Romania SA considera ca aceasta hotarire este netemeinica, intrucat situatia financiara a Carrefour Romania SA este extrem de solida, iar pretinsa creanta a societatii comerciale care a declansat aceasta procedura judiciara a fost deja achitata, cererea sa fiind lipsita de obiect. Avocatii nostri au fost mandatati sa initieze toate demersuri legale care se impun pentru atacarea acestei hotarari care inca nu a fost comunicata oficial societatii noastre.

Informăm pe această cale toţi partenerii noştri (furnizori, clienţi, consumatori) că activitatea Carrefour Romania SA se desfăşoară în condiţii normale, societatea urmand a-si respecta  toate obligaţiile, potrivit contractelor încheiate".