Caravana Digitalizării s-a deschis la Oinacu. Sebastian Burduja: Digitalizarea nu trebuie făcută doar în marile orașe

Vineri, 30 septembrie, s-a deschis Caravana digitalizării în localitatea Oinacu, acolo unde a fost prezent și ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării.

Ministrul Sebastian Burduja a declarat că este important ca digitalizarea să nu se întâmple doar în marile orașe și că toți românii trebuie să aibă acces la noile tehnologii.

„Dacă comparaţi situaţia din oricare altă comună a ţării veţi găsi, cu siguranţă, că Oinacu şi judeţul Giurgiu sunt pe un loc fruntaş la introducerea digitalizării. (…) Digitalizarea ne face viaţa mai uşoară pentru că nu mai trebuie să umblăm după hârtii, să venim cu dosar cu şină. (…) Avem un proiect ambiţios prin PNRR, de 36 milioane de euro, pentru reabilitarea şi dotarea bibliotecilor din mediul rural, vorbim de peste 1.000 de biblioteci la nivelul ţării în care vor fi formaţi peste o sută de mii de români în competenţe digitale, pentru că digitalizarea nu trebuie făcută doar în marile oraşe.

Din păcate, cei care au scris PNRR nu s-au priceput foarte bine, pentru că altfel nu îmi explic de ce nu au prevăzut fonduri pentru digitalizarea administrației locale. Deşi pe componenta de digitalizare avem 1,9 miliarde de lei, practic, singurii bani care se adresează autorităţilor locale sunt cei 36 de milioane de euro pentru bibliotecile din mediul rural. Am identificat această nevoie şi această caravană vine să completeze datele pe care le avem şi care sunt nevoile şi, practic, comunitate după comunitate, să putem asigura servicii publice mai bune”, a declarat ministrul Sebastian Burduja.

Cine a mai participat la deschiderea caravanei?

La acest eveniment au mai fost prezenți și subsecretarul de stat la Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării Eduard Mititelu şi directorul general al Poştei Române, Valentin Ştefan.

„Ne bucurăm când avem un partener în comunitatea locală şi când avem un primar gospodar. Dacă tendinţa peste tot în România este să reducem prezenţa Poştei Române, în schimb, în Oinacu am crescut-o şi este excepţia de la regulă, astfel încât să putem să aducem cât mai aproape de cetăţeni toate serviciile poştei. Avem o prezenţă poştală completă aici, adică serviciile pe care o persoană din Bucureşti le poate primi de la un Oficiu Poştal le poate primi şi aici, în Oinacu, şi aceste servicii sunt multiple: de la plata taxelor şi impozitelor, până la plata rovinietei sau transferurile bancare”, a spus directorul general al Poştei Române, Valentin Ştefan.

Localitatea a depus deja 14 proiecte de digitalizare

Primarul comunei a mai spus că au fost deja depuse 14 proiecte de digitalizare.

„Este foarte important că un ministru vine la autorităţile publice locale din mediul rural, să afle exact nevoile pe care le avem. Când am preluat mandatul, la nivel de digitalizare nu aveam absolut nimic şi am încercat să depunem cât mai multe proiecte. Avem acum 14 proiecte pe diverse programe şi avem în atenţie acest punct important, acela ca cetăţenii să îşi poată plăti impozitele, taxele, amenzile în format digital”, a declarat acesta.