Invitat: TUDOR MAXIM, proprietarul Pura Vida Hostels

De la 7 euro în sus. Acesta este prețul pe care îl plătește un turist care alege ca variantă de cazare un hostel.

”Piața hostelurilor a început să se dezvolte ca ”loc de cazare” pentru elevi și studenți. După anii ’90, s-a extins mai comercial, ceea de a contribuit semnificativ la creșterea turismului. Acum, odată cu liniile aeriene low-cost, este o creștere fantastică, mai ales din partea tinerilor care vor să călătorească”, a declarat Tudor Maxim, proprietar Pura Vida Hostels, invitat la Capital LIVE.

Deși nu se poate vorbi de o piață la fel de dezvoltată ca în Europa de Vest, totuși, ultimii ani au demonstrat că tot mai mulți antreprenori au decis să înceapă o afacere în această direcție.

”Acum cinci ani, când am început în București, piața era foarte jos. Am zis okay: în criză economică, două lucruri funcționează – fie cele accesibile, fie cele de lux. Știam că oamenii vor continua să călătorească. Acum, avem șase hosteluri și suntem în discuție să extindem rețeaua în Sibiu (n.r. – mai sunt prezenți în Vama Veche, în Bucovina)”, a mai spus Tudor Maxim.

Acesta a adăugat că lucrurile au început să meargă mult mai bine în Capitală, în contextul în care sunt tot mai mulți străini care ne vizitează.

”Mulți călătoresc singuri și doresc să exploreze alte orașe. Vin pentru spațiile acestea comune, pentru anumite evenimente. Nu sunt deranjați că stau mai mulți în cameră. Sigur că avem și cameră dublă, ca la hotel, în Centrul Vechi, la un preț puțin mai mare. Dar avem și cameră de opt persoane. În București, prețurile sunt de la 7 euro în sus”, a punctat Maxim.

 

Trăgând linie, acesta a subliniat că anul acesta este unul bun, creșterea cifrei de afaceri fiind undeva la 30 – 35% , pentru toate afacerile pe care le dezvoltă (hosteluri, agenție de publicitate, baruri). Cumva, a încercat să completeze businessul cu hosteluri ”cu câte un bar, cu câte o terasă”, tocmai pentru a oferi mai multe facilități clienților.   

Referindu-se la marja de profit, chiar dacă este greu de apreciat pentru un asemenea business, ”poate fi una bună”. ”Dacă ai șase clienți într-o cameră și înmulțești cu 7 euro, îți ies 42 euro pe cameră”, a mai declarat antreprenorul.

Pentru moment, nu ia în calcul să se extindă în străinătate. Consideră că oportunitățile sunt aici, deși admite că cei care au putere de decizie și pun la cale tot felul de măsuri nu au înțeles că ”turismul este cel mai mare angajator din lume”. ”Dar lucrul acesta nu se vede ca o prioritate în România. Îl neglijăm și îi mai facem și rău prin unele măsuri. Până nu înțelegem, nu cred că ne vom dezvolta sustenabil”, a adăugat Tudor Maxim.