Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

BURGER KING pleacă din România!

Autor: | | 57 Comentarii | 13884 Vizualizari

Compania Atlantic Restaurant System, operatorul francizei Burger King în România, va închide, săptămâna aceasta, ultimele două restaurante pe care le mai avea pe piaţa locală. Decizia marchează ieşirea de pe piaţă a lanţului de fast food.

Burger King a venit în România cu 13 ani mai târziu decât principalul său concurent la nivel mondial – McDonald’s. Primul BK în România a fost inaugurat în aprilie 2008. Un an mai târziu, Marius Nasta, cel care conducea Atlantic Restaurant System, companie ce operează franciza BK în România, estima că businessul va ajunge pe break even la sfârşitul lui 2009 – „poate chiar mai devreme“. Nu s-a întâmplat aşa. După ce în 2011 a închis trei restaurante, compania a intrat în 2012 cu doar cinci unităţi pe piaţa locală. În 8 iunie, BK România a intrat în insolvenţă la cererea centrului comercial Liberty Center. În ultima săptămână au fost închise alte trei restaurante (în Băneasa Shopping City, Plaza România şi Bucureşti Mall), urmând ca şi celelate două să fie închise săptămâna aceasta, potrivit  Ziarului Financiar.

Potrivit ultimelor date disponibile la Ministerul de Finanţe, Burger King a fost singurul lanţ de tip fast food dintre cele trei prezente până anul trecut pe piaţa locală - McDonald's, Kfc şi Burger King (din 2012 a intrat în cărţi şi Subway)- a cărui cifră de afaceri a fost în 2010 în uşoară scădere faţă de 2009, de la 3 mil. euro la 2,7 mil. euro. Pierderile lanţului BK s-au adâncit şi ele de la 1,1 mil. euro în 2009 la 1,27 mil. euro în 2010.

Principalii competitori ai BK pe piaţa românească sunt lanţurile de tip fast-food KFC, franciză controlată pe plan local de omul de afaceri Puiu Popoviciu (42 de restaurante), McDonald’s (64) şi Subway (3).  Piaţa românească a localurilor de tip fast-food a ajuns la 500 de milioane de euro, adică jumătate din întregul domeniul de restaurante.

Burger King a fost fondat în 1954, la Miami (Florida), de către James McLamore şi David Edgerton, după modelul McDonald’s. În ‘57 este introdus în meniu sandwich-ul Whopper, care a devenit rapid simbolul Burger King.

Burger King ocupă locul trei în top-ul celor mai mari companii fast food din lume, după ce în 2011, a fost surclasat de Wendy's. Dacă veniturile Burger King şi Wendy's au totalizat împreună 6 miliarde de dolari anul trecut, McDonald's a încasat 27 miliarde de dolari.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.