Piedone acuză practici înșelătoare în comerțul cu „telemea de Sibiu”: „Este o păcăleală pentru consumator”
Cristian Popescu Piedone, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a lansat un avertisment public cu privire la un aliment foarte popular în România, pe care l-ar interzice dacă ar putea: brânza de Sibiu.
Oficialul susține că, în urma controalelor efectuate la nivel național, a constatat că acest produs este adesea vândut sub o etichetă înșelătoare, care profită de reputația unui brand tradițional, fără a reflecta realitatea.
Piedone a atras atenția asupra faptului că brânza vândută sub denumirea de „brânză de Sibiu” nu provine, în cele mai multe cazuri, din zona Sibiu și nu este realizată conform metodelor tradiționale.
El a precizat că în toată țara se găsesc astfel de produse, însă autenticitatea lor este discutabilă, în condițiile în care doar câțiva producători din regiune mai au efectivele de animale necesare pentru a livra brânză cu adevărat locală.
„Peste tot, în toată România, brânză de Sibiu. Stai puțin, avem un brand, brânză de Sibiu, dar care e din Sibiu?
Că ăia mai au 300 de oi, îți dau un exemplu: sunt 5 ciobani și toată lumea vinde brânză, telemea de Sibiu. Se vinde sub brandul ăla”, avertizează Cristian Popescu Piedone.

Produsul este comestibil, dar cumpărătorii sunt mințiți, neștiind ce cumpără cu adevărat și plătind mai mult decât ar trebui
Președintele ANPC a susținut că în realitate este vorba de o brânză produsă industrial, adesea din lapte praf și cu aditivi specifici procesării.
Șeful ANPC a declarat că această practică constituie o înșelare directă a consumatorului, care este atras de un brand cunoscut, fără să știe ce conține de fapt produsul.
Deși nu a afirmat că produsul ar fi necomestibil, Piedone a subliniat că autenticitatea sa lipsește, iar cumpărătorii ar trebui informați corect despre compoziție și proveniență.
El a mai adăugat că brânza autentică, produsă de fermierii locali, este semnificativ mai scumpă decât cea vândută în galantare sub aceeași denumire, dar fabricată industrial.
Cristian Popescu Piedone a încheiat subliniind că lipsa transparenței este una dintre cele mai grave probleme în relația producător–consumator și a insistat asupra nevoii de reglementări clare, care să protejeze brandurile tradiționale și, mai ales, să protejeze românii de etichete mincinoase.
„De la brânză făcută din lapte praf, cu adaosuri specifice fabricării brânzei și brânză de Sibiu. Aici este înșelare a consumatorului. Că te duci și nu conștientizezi, decât ai auzit brandul. Te duci și: „Vreau brânză de Sibiu, am văzut-o”.
Nu zic că este necomestibilă sau ceva se întâmplă, dar nu este originală. Aici, cum spuneam, este o înșelare a consumatorului. Chiar dacă produci, trebuie să-i spui: „Bă, tată, asta este”. Și culmea, brânza de Sibiu, și raportat și la prețuri.
Brânza de Sibiu, telemea veche de la producători, este puțin, nu puțin, cam jumate mai scumpă decât aceeași brânză de Sibiu servită prin nu știu ce galantare, pe undeva, făcută din lapte praf”, a punctat șeful ANPC.