BCR, avertisment pentru clienți: Metodele de fraudă se diversifică rapid

Reprezentanții BCR au transmis clienților mesaje directe, subliniind că atacurile cibernetice au devenit mai sofisticate și mai frecvente. Clienții trebuie să fie vigilenți în fața apelurilor suspecte, a ofertelor „prea bune” pentru a fi adevărate și a linkurilor primite prin mesaje sau e-mail.

Printre recomandările cheie transmise de bancă se numără:

  • Nu aplica pentru job-uri false – ofertele de muncă fictive sunt folosite frecvent pentru a obține date personale.

job fals

  • Fii atent la apeluri suspecte care pretind că sunt de la BCR – escrocii pot suna și încerca să obțină informații sub pretextul unor urgențe financiare.

  • Evită accesarea linkurilor din e-mailuri sau mesaje pentru credite ori modificări de date – aceste linkuri pot duce la site-uri frauduloase.

bani, cont economii, card, frauda, banca
SURSA FOTO: Dreamstime

Cum îți poți proteja banii și identitatea online

BCR subliniază că jucătorii rău-intenționați folosesc tactici de urgență și presiune psihologică pentru a păcăli oamenii să trimită bani în „conturi securizate” sau să divulge date sensibile.

Clienții sunt sfătuiți:

  • Să nu trimită bani în conturi necunoscute, indiferent de urgența invocată.

  • Să verifice autenticitatea mesajelor din aplicații de mesagerie precum WhatsApp, Telegram sau Messenger.

  • Să contacteze direct persoana despre care se pretinde că are nevoie de ajutor, înainte de a efectua transferuri.

În cazul în care cineva observă tranzacții neobișnuite sau are suspiciuni privind activitatea contului său, BCR încurajează contactarea imediată a băncii la *2227 sau 021.407.42.00.

ING avertisment privind schema cu „Voteaz-o pe Adelina”

Pe fondul valului de fraude, și ING Bank România a emis recent un avertisment. O nouă metodă de phishing circulă pe rețelele sociale, mascându-se sub pretextul votului într-un concurs imaginar pentru o persoană numită „Adelina”.

Utilizatorii care accesează linkul sunt redirecționați către un site fals, unde li se solicită datele de autentificare pentru WhatsApp. Odată compromise, conturile sunt folosite pentru escrocherii suplimentare: mesaje către contacte și cereri de bani.

ING transmite clar că „fraudatorii caută zilnic noi metode de a te lăsa fără bani”, îndemnând clienții să rămână vigilenți și să nu distribuie date de logare.

„Fraudatorii caută zilnic noi metode de a te lăsa fără bani. Tu trebuie să fii cu ochii în patru și să le dai planurile peste cap. Spre exemplu, în ultima vreme, un nou truc de-al acestora circulă pe rețelele sociale: Voteaz-o pe Adelina!”, se arată în comunicatul transmis de bancă.

Vezi aici mai multe detalii.