Se intensifică campania de apeluri în care infractorii se prezintă telefonic drept membri ai DNSC. Avertismentul a fost dat de reprezentanții Directoratului.

Potrivit acestora, atacul începe cu un apel de la o persoană care susține că este angajat al instituției. Acesta folosește numele Ionescu Alexandru. El afirmă că dorește să ajute victimele să-și recupereze pierderile.

Infractorii cer mai multe date personale

Ulterior, solicită următoarele informații personale: nume complet, cod IBAN și ultimele 6 cifre din CNP. În realitate, în spatele acestor apeluri se află infractori care își impersonalizează angajații DNSC, avertizează specialiștii.

Persoana este contactată de pe un număr de telefon care pare a fi asociat cu DNSC.

În realitate, au spus specialiștii într-un mesaj pe Facebook, numărul afișat pe ecranul destinatarului nu corespunde numărului real al apelantului.

Tehnica folosită pentru a atrage victimele

Conform DNSC, pentru a atrage potențiale victime în capcană, atacatorii folosesc o tehnică numită Spoofing. Această utilizează tehnologia Voice over IP (VoIP) pentru a apela victima, fără acordul instituției sau al persoanei fizice.

Este important de subliniat că aceștia pot accesa aceste informații doar având la dispoziție numărul de telefon sau alte detalii de contact. Prin urmare, este dificil să se prevină sau să se blocheze astfel de tentative.

Specialiștii arată că există instrumente online care furnizează astfel de servicii de tip Spoofing. Ele se oferă, de obicei în regim de plată pe minut de convorbire. Atacatorii utilizează această metodă pentru a crea o imagine falsă și a câștiga încrederea victimelor.

DNSC nu va solicita niciodată la telefon date sensibile

DNSC subliniază că nu va contacta niciodată utilizatorii pentru a le oferi promisiuni de recuperare a sumelor pierdute. Totodată, nu va solicita niciodată date sensibile. Aici este vorba de datele personale, datele de autentificare sau de datele privind cardul bancar. Aceste aspecte nu vor fi cerute prin intermediul unor apeluri telefonice efectuate de către instituție.

Specialiștii DNSC recomandă utilizatorilor să raporteze astfel de apeluri către organizația impersonalizată pentru a atrage atenția asupra noilor tactici de fraudă folosite de atacatori în aceste inițiative frauduloase.

Este important ca toată lumea să știe că astfel de incidente trebuie să fie semnalate cât mai rapid. Numai așa, se poate contracara și preveni posibilele escrocherii în viitor.