Maximum 17.600 în fiecare lună. Numai că, metoda chinezească de reducere a traficului infernal din oraș pare să nu dea deloc roadele așteptate. În primul rând pentru că majoritatea celor care participă lunar la loterie nu au neapărat în plan și achiziționarea unui vehicul ci vor doar să fie siguri că, în cazul în care cumpără în următoarele șase luni o mașină au posibilitatea de a o înmatricula.
Așa se face că, după ce în februarie au fost înscriși la loterie 292.280 de persoane pentru doar 17.600 de plăci de înmatriculare, în martie numărul acestora a urcat la 397.543. Practic, pentru fiecare număr de înmatriculare se bat 22 de cetățeni ai Beijingului, iar câștigătorii așteaptă apoi oportunitatea de a cumpăra o mașină.
Jurnaliștii chinezi menționează însă că dintre cei 35.200 de câștigători ai dreptului de a înmatricula o mașină în lunile ianuarie și februarie, doar o mică parte au și cumpărat o mașină pentru a utiliza placa obținută cu greu. Doar 20% dintre câștigători și-au folosit dreptul de înmatriculare în primele 10 zile de după licitație în timp ce mulți cetățeni care erau pe punctul de a cumpăra o mașină au renunțat pentru că nu au fost printre fericiții învingători ai licitației.
Luo Ting, o rezidentă a Beijingului, învingătoare în loteria din februarie a declarat publicației China Daily că a participat la licitație fără să fie convinsă că va cumpăra imediat o mașină, dorind doar să fie sigură că, în eventualitatea unei achiziții, are posibilitatea de a folosi imediat vehiculul cumpărat. „Nu mă așteptam să câștig atât de repede”, a declarat Luo Ting, menționând că are șase luni la dispoziție, atât cât este valabilă placa de înmatriculare, pentru a cumpăra o mașină.
Pe de altă parte, conștienți că șansele de a câștiga unul dintre cele 17.600 de numere oferite lunar de municipalitate sunt extrem de mici, mulți cetățeni ai Beijingului au preferat să ocolească regulamentul impus de autorități înmatriculând mașinile cumpărate în provinciile vecine. ”Durata de așteptare pentru a câștiga la loterie este prea mare, așa că am înmatriculat mașina în provincia Habei”, a declarat un șofer postului național de radio chinez.
Anul trecut, aproape 2.000 de mașini erau înmatriculate zilnic în Beijing, fapt ce a ridicat parcul auto al orașului la peste 4,76 milioane de vehicule. Dacă nu ar fi impus limitarea înmatriculărilor, orașul ar fi fost complet sufocat de cele peste șapte milioane de mașini care ar fi fost incluse în parcul auto la nivelul anului 2015, conform Beijing Transportation Research Center.