Valoarea ofertei câştigătoare este de 498,79 milioane lei fără TVA, în vreme ce valoarea estimată a contractului a fost de 726,21milioane lei fără TVA. Proiectul are ca scop realizarea a 20,49 km de autostradă.

Proiectarea va dura 3 luni, execuţia 12 luni, la care se adaugă 48 de luni perioadă de garanţie. Finanţarea va fi asigurată de la Banca Europeana de Investiţii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeană şi de la bugetul de stat.

Faţă de valoarea contractului de proiectare şi execuţie reziliat cu antreprenorul Colas în valoare de 634,39 milioane lei fără TVA, noul contract atribuit în urma desfăşurării procedurii de achiziţie publică va costa cu peste 135 milioane lei mai puţin.

Totodată, termenul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Cernavodă – Medgidia a fost diminuat de la 24 la 15 luni, deschiderea traficului fiind astfel posibilă în cursul anului 2012. Lucrările executate de către noul antreprenor vor avea 4 ani de garanţie, faţă de 2 ani cât prevedea contractul anterior.

Astaldi face parte din consorţiul care construieşte celălalt tronson aflat în lucru, Medgidia-Constanţa, cu o lungime de 30,82 Km, tot alături de Max Boegl.

Contractul iniţial pentru tronsonul Cernavodă-Medgidia cu firma franceză Colas a fost reziliat din cauză că nu a fost finalizată proiectarea pentru 14 kilometri.

Astaldi are, la ora actuală, cel mai mare portofoliu de lucrări, din constructorii străini prezenţi în România, compania italiană fiind implicată atât în construcţia unor tronsoane de autostradă de pe Coridorul IV de transport Pan-European, cât şi în proiecte civile şi ale primăriilor, construind, printre altele, şi Pasajul Basarab din Capitală.

Autostrada Bucureşti-Constanţa are şapte tronsoane, respectiv Bucureşti-Fundulea, Fundulea-Lehliu, Lehliu-Drajna, Drajna-Feteşti, Feteşti-Cernavodă, Cernavodă-Medgidia şi Medgidia-Constanţa.
SURSA: Agerpres