În cel de-al doilea trimestru al anului s-au vândut 153,9 milioane de smartphone-uri în lume, cu 45,6 milioane de unităţi mai mult decât în acelaşi trimestru al anului precedent. Marii jucători din piaţă rămân Samsung şi Apple.

Strategiile celor două companii sunt complet diferite: dacă Samsung produce numeroase modele de smartphone-uri, pentru a acoperi mai multe segmente de piaţă, Apple produce numai câteva modele, cunoscute şi râvnite de segmente largi de piaţă.

PE SCURT: Ce s-a întâmplat pe piaţa globală a smartphone-urilor în ultimul trimestru

SAMSUNG a profitat de "liniştea" dintre evenimentele de lansare ale companiei Apple, aducând pe piaţă "cu surle şi trâmbiţe" modelul Samsung Galaxy S III. Gadgetul hibrid Samsung Note, care se situează între tabletă şi smartphone, a avut un succes răsunător. Samsung a vândut peste 50 de milioane de unităţi în
ultimul trimestru, însă rămâne de văzut ce se va întâmpla odată cu lansarea noului iPhone.

APPLE a vândut mai puţine unităţi în acest trimestru (26 mil. unităţi), însă acesta nu este un semn al insuccesului, ci un semn că a trecut deja multă vreme de la apariţia modelului iPhone 4S. Compania vinde, mai ales, în primele două trimestre ulterioare unei lansări.

NOKIA nu a dus-o prea bine nici în acest trimestru. Cererea pentru Symbian şi Meego a scăzut semnificativ, însă cea pentru modelul Lumia a rămas stabilă. Nokia a vândut 10,2 milioane de unităţi în acest trimestru, cu şase milioane mai puţin decât în acelaşi trimestru al anului precedent.