Accidentul aviatic de luni din Munţii Apuseni ar putea să fi fost cauzat de o problemă tehnică apărută la aeronavă, însă concluziile oficiale ale anchetei vor fi prezentate în maximum 30 de zile. La momentul producerii accidentului, reprezentanţii Vodafone au afirmat că reţeaua a funcţionat optim, ceea ce a permis localizarea în momentul apelului la 112.

“Potrivit prevederilor legale, sistemul unic pentru apeluri de urgenţă 112 este administrat de STS, care prelucrează datele primite de la operatorii de telefonie mobilă, in momentul initierii apelurilor. Aceste date sunt oferite ulterior de către autorităţi echipelor de intervenţie în situaţii de urgenţă", au declarat reprezentanţii Vodafone

Oficialii Orange au răspuns cu promptitudine solicitării autorităţilor. "În cazul de faţă, Orange a răspuns cu promptitudine solicitărilor autorităţilor, în conformitate cu legile şi reglementările în vigoare", au declarat reprezentanţii Orange.

Reprezentanţii Cosmote România au afirmat că, odată cu iniţierea fiecărui apel către Serviciul de Urgenţă 112, se transmite în mod automat şi informaţia de localizare primară. "Compania noastră respectă prevederile legale conform cărora, odată cu iniţierea fiecărui apel către Serviciul de Urgenţă 112, se transmite în mod automat catre SNUAU (Serviciul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă) informaţia de localizare primară. Aceasta este conformă cu obligaţiile legale care revin operatorului, specificate în autorizaţia generală emisa de ANCOM, precum şi în legislaţia privind organizarea şi funcţionarea sistemului 112", au declarat reprezentanţii companiei.

Pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion şi-au pierdut viaţa după ce un avion de mici dimensiuni la bordul căruia se afla un echipaj medical a aterizat forţat într-o zonă muntoasă accidentată la graniţa judeţelor Cluj şi Alba.