ANERSFR: Furtul unei sume importante din sediul CNPR Timișoara

Știrea prezentată de mai multe posturi de televiziune și canale media precizează că în dimineața zilei de 31 mai 2025 s-a comis un furt din sediul Poștei Române Timișoara.

Conform surselor media, scenariul de operare a furtului indică faptul că doi bărbați au pătruns în sediul Sucursalei Timișoara a CNPR, de unde au reușit să încarce într-un microbuz 16 saci conținând suma de 10 milioane de lei, fără să fie sesizați de agentul de pază ori de sistemele de securitate din clădire. Pe traseul de deplasare cu autovehiculul, autorii furtului au făcut o manevră imprudentă, ceea ce a atras atenția unei patrule de poliție, care a pornit în urmărirea acestora, reușind prinderea unuia dintre autori și recuperarea sacilor cu bani.

Este de evidențiat că angajații Poștei Române au aflat de la Poliție despre dispariția banilor de pensii în cursul dimineții de 1 iunie.

Furtul s-a produs pe fondul unor încălcări ale procedurilor interne

Directorul CN Poșta Română a explicat că furtul sacilor cu bani din sediul județean al Poștei din Timișoara s-a produs pe fondul unor încălcări ale procedurilor interne, în sensul că la finalul programului sumele de bani nu au fost depuse în seiful sediului, încercând să minimalizeze neglijențele.

În cursul zilei, anchetatorii au continuat audierile și investigațiile, constatând că unul dintre echipamentele de înregistrare video de la fața locului a fost furat de autori. De asemenea, surse apropiate anchetei au indicat faptul că neglijențele în depozitarea în siguranță a fondurilor publice de la sucursala Timișoara sunt mult mai grave, în sensul că o parte a subsistemului de detecție a efracției din zona ușii exterioare de pătrundere și a antecamerei casieriei era nefuncțional (dezafectat), fiind foarte vechi și ieșit din mentenanță de o perioadă de timp, iar agentul de pază din clădire era poziționat pe accesul principal al clădirii, inclusiv pe timpul nopții, fiind poziționat în capătul opus al clădirii față de casierie.

Managementul securității în CNPR și departamentele de achiziții nu cunosc prioritățile

Toate aceste indicii ne arată că managementul securității în CNPR, la nivel teritorial și central, precum și departamentele de achiziții, nu cunosc prioritățile și nu verifică respectarea procedurilor la subunități, în cazul de față lăsând o zonă importantă a sucursalei fără sisteme funcționale, iar serviciile de securitate contractate, monitorizare, mentenanță sunt ineficiente și doar pe hârtie.

Totodată, modul de operare indică anumite suspiciuni cu privire la complicitatea angajaților legate de traseul de pătrundere a suspecților și sistemele parțial dezafectate ori locul de montaj al înregistratorului video cu imaginile stocate, însă doar ancheta poate aduce dovezi în acest sens, a transmis Consiliul Director ANERSFR.