„În 6 martie 2018, o subsidiară a companiei a semnat un acord cu o terţă parte pentru vânzarea unui teren în Arad, România, pentru 17,2 mil. euro. În consecinţă, grupul a înregistrat o pierdere de 1,67 mil. euro faţă de valoarea evaluată. Conform acordului, cumpărătorul a făcut o analiză tehnică şi comercială şi părţile negociază încheierea tranzacţiei“, se arată în ultimul raport financiar al AFI Europe.

Compania deţine terenul de 8 hectare din Arad de mai bine de un deceniu. Acesta este amplasat peste drum de mallul Atrium Center. Aradul a avut până în timpul crizei trei malluri, însă două dintre ele au ajuns la faliment. Armonia Arad a fost închis şi transformat în spaţii industriale, iar Galleria Arad a fost vândut, noul proprietar având planuri de relansare a acestuia.

După închiderea Armonia Arad şi preluarea Atrium Center de grupul Demján, controlat de milionarii maghiari Sándor Csányi şi Sándor Demján, piaţa arădeană şi-a pierdut mult din atractivitate. AFI Europe a aşteptat ani la rând semnarea unui contract de închiriere fie cu un hipermarket, fie cu o unitate de tip do-it-yourself, pentru a începe lucrările de construcţie la mallul din Arad. Ba mai mult, AFI căzuse de acord cu foştii proprietari ai Atrium Center să unească cele două proiecte printr-o pasarelă care să traverseze strada ce le desparte.   

„Nu ştiu dacă se va păstra ideea pasajului, dar va fi o formă de cooperare între noi. Proiectul nostru este gândit să îl completeze pe al lor. Cred că împreună vor funcţiona bine. Însă Aradul nu stă prea bine la capitolul retail în această perioadă. Îl tratăm foarte precaut“, declara David Hay, CEO-ul AFI Europe într-un interviu acordat revistei Capital în anul 2013.

Rezultate bune

AFI Europe România a înregistrat un venit operaţional net de 13,6 mil. euro în primul trimestru al acestui an, rezultat cu 12% mai mare faţă de perioada similară a anului anterior.

AFI Cotroceni a raportat un venit operațional net de peste 9 milioane de euro în primele trei luni, reprezentând o creștere de 8% față de primul trimestru din 2017. Numărul de vizitatori din AFI Cotroceni a crescut la 56.000 de vizitatori pe zi în primul trimestru, o creștere de 13% comparativ cu T1 2017, datorată în principal extinderii magazinului Zara la o suprafață de 4.000 mp și a deschiderii magazinului Peek&Cloppenburg de la finalul anului trecut. În consecință, și vânzările retailerilor (cifra de afaceri) au înregistrat o creștere de 6%, comparativ cu T1 2017. Anul trecut, AFI Cotroceni a fost evaluat la 501 milioane de euro.

 

Vânzările retailerilor din mall-ul AFI Ploiești, cu o suprafață totală închiriabilă de 34.000 mp, au crescut cu 11%, comparativ cu T1 2017, ajungând la peste 65 milioane de lei. Numărul de vizitatori ai mall-ului a depășit 15.000 de persoane pe zi, iar gradul de ocupare rămane constant, la 99%. Datorită rezultatelor din ce în ce mai bune, suprafața mall-ului urmează a fi extinsă în viitorul apropiat.

Proiectul de birouri AFI Park, cu o suprafață totală închiriabilă de 70.000 mp și un venit anual estimat la 13 milioane de euro, înregistrează un grad de ocupare de 99%. Valoarea celor cinci clădiri ale proiectului este de 165 milioane de euro, conform evaluărilor realizate în 2017.

Lucrările de construcție pentru AFI Brașov avansează, iar mall-ul și spațiile de birouri se vor deschide în decursul anului 2019. Mall-ul va avea o suprafață totală închiriabilă de 45.000 mp și va cuprinde 200 de magazine și unități comerciale. Deasupra centrului comercial vor fi integrate două clădiri de birouri Clasa A, cu o suprafață totală închiriabilă de 25.000 mp.

În ceea ce privește segmentul de birouri, lucrările de construcție pentru AFI Tech Park 1 din București urmează să fie finalizate în această lună, clădirea fiind pre-închiriată în proporție de aproape de 40%. Primii chiriași se vor muta pe parcursul lunii august 2018. AFI Tech Park 1 oferă o suprafață totală închiriabilă de 20.000 mp de spații de birouri și 2.000 mp de zonă comercială (ce cuprinde printre alții o sală de fitness World Class, o cantină și Quick Service Restaurant „1 Minute”), distribuiți eficient pe opt etaje și două niveluri de parcare subterană.

În primul trimestru al anului, AFI Europe România a demarat procesul de vânzare a primului proiect rezidențial al companiei în România, AFI City, situat în Bucureștii Noi. În prima fază a construcției sunt planificate a fi dezvoltate două clădiri rezidențiale de 190 de apartamente, pe o suprafață construită de 16.000 de metri pătrați. Construcția va începe la finalul acestei luni. 

Te-ar putea interesa și: