În cadrul întrevederii avute cu reprezentanţii Ford Romania, ministrul Economiei, Florin Spătaru anunță că statele membre UE discută tot mai intens despre viitorul industriei auto electric sau hibrid.

Totodată, el a subliniat faptul că autorităţile iau în calcul politici publice care să vizeze dezvoltarea acestui sector în România. Ministrul susține că este nevoie de o tranziție rapidă către zero emisii de dioxid de carbon, iar aceasta ar fi soluția cea mai optimă.

„Împinse de nevoia de a implementa o tranziţie rapidă către zero emisii de dioxid de carbon, statele membre UE discută tot mai intens despre viitorul industriei auto electric sau hibrid. Aceste perspective ne ambiţionează să luăm în calcul politici publice care să vizeze dezvoltarea acestui sector în România”, a declarat ministrul Florin Spătaru, în cadrul întrevederii avute cu reprezentanţii Ford Romania.

În același timp, Florin Spătaru a amintit si despre paşii importanţi pe care Ministerul Economiei i-a făcut deja pentru accesarea celor 500 de milioane de euro, fonduri prin PNRR, pentru dezvoltarea microelectronicii, segment esenţial pentru industria auto.

Cum vor dispărea mașinile diesel

De menționat este faptul că, în cursul zilei de joi, ministrul Economiei şi Ford Romania au avut o întâlnre pentru a discuta despre dinamica dezvoltării industriei auto la nivel european şi despre criza semiconductorilor şi dependenţa de materiale critice cu care Europa se confruntă în prezent.

Discuția nu este însă nouă. Încă din vara anului trecut, ministrul Mediului, Tanczos Barna anunța că în doar câțiva ani, mașinile pe benzină sau pe motorină nu vor mai putea fi vândute în interiorul Uniunii Europene. El declara atunci că această măsură face parte dintr-un plan de măsuri de combatere a schimbărilor climatice, care a fost aprobat recent la Bruxeles.

În același timp, Tanczos Barna sublinia faptul că începând cu anul 2035, mașinile noi pe combustie nu se vor mai putae vinde în România, la fel ca și în restul Europei. Acesta a mai adăugat că decizia a fost luată deja și nimeni nu s-ar fi așteptat la ea, industria auto pregătindu-se deja pentru această tranziție.

„Da, asta este asumarea Comisiei, asta înseamnă o tranziție de 14-15 ani aproape, de la motoarele cu ardere internă la motoare electrice. Este o decizie luată, este o decizie la care foarte mulți nu s-au așteptat, dar a început deja pregătirea industriei pentru această tranziție. Nu se vorbește în această decizie despre parcul auto deja existent, se vorbește strict despre mașinile noi”, a precizat Tanczos Barna pentru Digi24.