Creşterea consemnată în 2011 este similară cu cea raportată un an mai devreme, când AdePlast a rulat peste 127 mil. lei (30,1 mil. euro). Creşterea de anul trecut a fost bazată, în principal, pe vânzarea de polistirenul, termosistem, șape și mortare uscate.
„Calculele noastre nu au dat greș pentru că noi am investit continuu în tehnologie și în oameni, în timp ce competitorii încercau să se pună la adapost în fața crizei redimensionându-și afacerile“, a declarat Marcel Bărbuţ.
Omul de afaceri are în vedere diversificarea şi îmbunătăţirea producţiei la cele trei fabrici pe care le deţine: cea de mortare uscate din Ploieşti, cea de vopsea şi tencuieli decorative din Oradea şi cea de polistiren din Ploieşti.

Creşteri de preţ
Proprietarul AdePlast spune că începând cu partea a doua a anului 2011, dar mai virulent în prima parte a anului 2012, materiile prime și utilitățile au suferit majorări substanțiale a prețurilor, ceea ce a influențat semnificativ costurile de producție.
“Această situație a făcut ca de la 15 ianuarie să anunțăm în piață o majorare a prețului în medie cu 5% urmând ca a doua etapă a scumpirii, cu 5 procente, să aibă loc în prima parte a trimestrului doi din acest an”, precizează Marcel Bărbuț.
Capacitatea totală de producţie a AdePlast, pentru sectorul mortarelor, se ridică la 700.000 de tone anual. Producţia de vopsea, tencuieli decorative şi de adezivi speciali în stare umedă se ridică la 80.000 de tone. Anul trecut, AdePlast a pus în funcțiune o fabrică de polisitern expandat la Ploiești, cu o capacitate de producție de 700.000 metri cubi pe an.

Marcel Bărbuţ (55 de ani) ocupă poziţia 156 în ultima ediţie a Top 300 Capital, în urcare de pe locul 205 ocupat cu un an înainte, şi are o avere estimată la 38-40 mil. euro.