„Vreau să vă spun că în 2003, Miron Mitrea, ministrul PSD al Transporturilor a vrut ca autostrada culoarului IV Pan­european până la Sibiu să meargă mai bine pe Braşov, decât pe Piteşti. Toate argumentele erau de ordin tehnic, de ordin financiar, dar argu­mentul real şi foarte aplicat, era fap­tul că plecând din Braşov, autostrada ajungea şi la Cornu, Cornu fiind o localitate foarte importantă din zona de sud a României. Acolo, sunt nişte domenii care aparţin domnului Năstase şi domnului Victor Ponta. De fapt socrului său, soa­crei domnului Ponta, colegei mele de liceu. Proiectul, după cum ştiţi, nu s-a făcut pe Braşov, s-a discutat mai bine de 10 ani, a intervenit la data respectivă în discuţii UDMR şi cei interesaţi din zona de nord-vest a ţării şi aşa s-au schimbat priori­tăţile prin lege, iar în loc de Culoarul IV Paneuropean, care era finanţat de Uniunea Europeană, s-a ajuns la autostrada Bechtel, care aceasta oricum ajungea prin Braşov, către Bucureşti. Cu toate dificultăţile pe care le cunoaşteţi, cu toate proble­mele care au avut loc la Bechtel, repet, după 10 ani, în 2009 s-a reuşit datorită insistenţei ministrului Anca Boagiu să se reia Culoarul IV, să revină culoarul IV Paneuropean ca primă prioritate. S-au licitat toate tron­soanele, s-au purtat discuţii cu privire la Sibiu – Piteşti, iar aici tre­buie să vă spun că erau variante de finanţare, pentru că varianta de finanţare era până în acest an, până în 2012, doar până la Sibiu – finan­ţare europeană”, a spus Cornel Ştirbeţ.

Potrivit deputatului, pentru tron­sonul Sibiu – Piteşti  s-a încercat încă o variantă, un parteneriat public-pri­vat, dar Ion Ariton a reuşit, cu argu­mente, să o convingă pe ministrul Anca Boagiu că tronsonul Sibiu – Piteşti poate fi finanţat cu bani europeni. „Noi, în special ministrul Ion Ariton, pentru că avea o relaţie directă cu Anca Boagiu, am insistat şi am reuşit, bine^nţeles, cu argu­mente să convingem Ministerul Trans­porturilor că tronsonul de auto­stradă Sibiu – Piteşti poate fi finanţat şi trebuie să fie finanţat cu bani europeni în exerciţiul financiar 2014- 2020. S-au făcut primele demersuri, urma să se reia studiul de fezabilitate pe structura pro­iectelor europene, având şi apro­barea Comisiei Europene”, a mai spus Ştirbeţ.
Strategie schimbată
Ministerul Transporturilor a schim­bat, însă, strategia pusă la punct de ministrul Boagiu şi a reve­nit la varianta Sibiu – Braşov, lucru cu care Cornel Ştirbeţ nu este de acord. Deputatul consideră că motivul este acelaşi cu cel din 2003: localitatea Cornu.
„Eu cred că sunt aceleaşi motive: localitatea Cornu. Nu ştiu din ce bani vor fi finanţaţi aceşti kilometri de autostradă şi mai mult, această variantă este dublă faţă de Sibiu – Piteşti, cu dificultăţi foarte mari ca să ajungă la Bucu­reşti, dacă luăm în calcul Comarnic – Braşov. Deci nu ar fi mai ieftină, nu ar fi mai scurtă, nu ar fi mai bună şi s-ar rata şi finanţarea europeană pentru că UE şi Comisia Europea­nă au spus clar că ei nu finanţează o altă autostradă decât cea pe care au stabilit-o prin proiect, pentru că atunci când au făcut proiectul s-a discutat şi varianta Sibiu – Braşov”, a afirmat Cornel Ştirbeţ.
Fosta șefă de la autostrăzi și-a dat demisia
Daniela Drăghia şi-a motivat decizia prin faptul că actuala conducere a ministerului ar dori să schimbe traseul Coridorului IV paneuropean, care să excludă tronsonul Sibiu – Piteşti, iar noul traseu să includă tronsonul Sibiu – Făgăraş – Braşov, care va face legătura cu autostrada A 3, Braşov – Bucureşti.
Primar: AUTOSTRADA pe la Pitești rămâne "în picioare"
Informaţia privind scoaterea tronsonului de autostradă Piteşti – Sibiu din proiectul privind realizarea Coridorului IV Paneuropean este falsă, a afirmat, vineri, primarul municipiului Piteşti, Tudor Pendiuc.
Acesta a spus că a avut o discuţie pe această temă cu premierul Victor Ponta, care a dezminţit zvonurile apărute în presă.  Nazare: Schimbarea traseului Coridorului IV European nu este o idee bună şi ar întârzia lucrările