Importante sunt însă demersurile care se întreprind pentru a deservi acest obiectiv. ”PrioriPost a pierdut continuu, în ultimii 10 ani. Nu pentru că nu a fost Bădescu, ci pentru că a făcut lucrurile într-un anumit mod, pornind de la o fundaţie organizaţională cel puţin perfectibilă. Iar dacă continui să faci ceea ce faci, vei obţine exact aceleaşi rezultate pe care le-ai obţinut”, explică Octavian Bădescu.
Acesta a anunţat, la începutul lui septembrie, Consiliul de Administraţie al instituţiei despre decizia de a părăsi funcţia, pe care o deţinea din luna aprilie, prin programul ”manager privat la stat”. Motivul plecării îl constituie faptul că a ajuns la un punct la care există ”şi anumite diferenţe de viziune” pe care le consideră decisive pentru reuşita proiectului şi pentru atingerea ţintelor angajate.
”În cazul în care eşti deschis să te transformi realmente ca organizaţie, se creează premisele pentru alte rezultate, care pot fi probabil obţinute şi de către alţi manageri cu competenţă specifică, în măsura în care sunt pe aceeaşi linie cu acţionarul”, punctează Bădescu.
Dincolo de toate motivele care l-au determinat să ia această decizie, fostul manager spune că a fost o experienţă ”valoroasă” pe termen lung din care a învăţat foarte multe lucruri, a înţeles cum funcţionează totul din interior, cum se manifestă o organizaţie de stat dincolo de ceea ce apare în presă.
În cazul Poştei Române, ţinând cont de tot ceea ce alcătuieşte contextul dificil în care se află compania, el crede că “vindecarea” acesteia se poate face doar acţionând decis şi eficientizând “bucată cu bucată”, printr-o abordare strategică diferenţiată, în funcţie de segmentul de piaţă, aşa cum prevede chiar planul de management general al CNPR.
Altfel, printre acţiunile demarcate la PrioriPost, exceptând cunoaşterea organizaţiei şi elaborarea planului de management, Bădescu a transformat cel mai cunoscut serviciu al Poştei pe acest segment în brand de operare pe această piaţă şi a iniţiat crearea unei identităţi concretizate prin apariţia unui website dedicat, dar şi prin implementarea unui număr scurt destinat clienţilor şi a unei pagini pe Facebook.
”Concluzia este că PrioriPost, după o minimă eficientizare a anumitor procese operaţionale din zona de transport în Bucureşti şi după participarea la procesul de disponibilizare, a devenit o divizie profitabilă a Poştei Române, costurile cu personalul fiind la circa 35 % din veniturile generate de serviciile din portofoliu, la jumătate faţă de CNPR în ansamblu”, adaugă el. În context, a iniţiat un nou serviciu de curierat internaţional – “RoadShip”, dezvoltat în parteneriat cu DPD. Proiect care poate să înceapă în această toamna.