United Romanian Breweries Bereprod (URBB) va investi 4 milioane de euro intr-o noua campanie de comunicare pentru marca de bere Skol, aflata in portofoliul companiei, a declarat Shachar Shaine, presedintele companiei, unul dintre primii patru jucatori pe piata locala.

Creata de Tempo Group, campania marcheaza 10 ani de la lansarea brandului pe piata romaneasca si se desfasoara sub sloganul „Dupa serviciu, racoreste-te cu Skol!”. Conceptul va fi declinat intr-un spot TV, materiale radio, outdoor, la punctele de vanzare si in executii neconventionale.

„Skol este cel mai mare brand al companiei si are o importanta strategica pentru companie. Vanzarile marcii au depasit, in acest an, un miliard de hectolitri, iar segmentul berii in ambalaj de plastic (PET) reprezinta peste jumatate din acest volum”, a spus Doron Zilberstein, vicepresedinte marketing la URBB.

Bugetul de marketing, majorat cu 50%

Shachar Shaine, presedintele URBB, a spus ca volumul vanzarilor Skol a crescut de 28 de ori fata de momentul lansarii pe piata din Romania, in 1999, iar Skol se numara, in prezent, printre primele zece marci de bere din Romania.

In acest an, reprezentanţii companiei estimeaza pentru marca Skol un avans de 10% fata de vanzarile inregistrate anul trecut. „Skol detine o cota de piata de 20% din segmentul mainstream. Ne dorim cresterea vanzarilor si a vizibilitatii brandului si am majorat bugetul de marketing pentru Skol cu 50% fata de anul precedent”, a declarat Shachar Shaine.

Piata in crestere in 2009

Referindu-se la contextul economic actual, Doron Zilberstein a estimat ca, in 2009, piata berii va creste cu 3 pana la 5 procente, dar segmentul mainstream va depasi aceste valori. „Preconizam ca vanzarile brandului Skol se vor situa peste cresterea segmentului mainstream”, a mai spus el.

In 2008, piata berii a crescut cu 4,1%, sub nivelul raportat in 2007, de peste 8%, potrivit datelor asociatiei Berarii Romaniei. Vanzarile de bere au ajuns anul trecut la 20,2 milioane de hectolitri, segmentul berii in ambalaj de plastic mentinandu-si pozitia de lider in preferintele consumatorilor, cu o pondere de 46,5%, urmat de sticla, cu o pondere de 37,5%, potrivit rapoartelor Asociatiei