Întrebată despre cum se promovează România în acest an la Berlin şi ce şanse are să atragă un număr ridicat de turişti germani prin participarea la acest eveniment, Maria Grapini a declarat că la prima vedere, impresiile sunt bune, dar că este interesată de rezultate. ”Sunt un om care vine din domeniul practic şi analizez per total, de la estetică la eficienţă. Dacă vom constata că acest târg ne aduce mai mulţi turişti decât cel de anul trecut, înseamnă că rezultatele sunt bune”, spune ministrul. ”Fără teama că se vor supăra firmele pe mine, şi eu participam la târguri internaţionale şi ştiu cât de importantă este modalitatea în care se prezintă fiecare firmă în parte, de la partea scrisă, prin intermediul cataloagelor, până la adresarea directă. Trebuie să fie specialişti care să ştie ce să vorbească, cum să se promoveze. Să nu mănânce, spre exemplu, şi să îl ignore pe vizitator. Standul României arată bine şi sper ca până la sfârşit de târg să reziste, iar fiecare firmă să aibă o fişă de eficienţă”, completează aceasta.

La Târgul Internaţional de Turism de la Berlin România promovează, în acest an, prin intermediul unor puncte de prezentare distincte, distileriile Bran, ouăle încondeiate, mănăstirile din nordul Moldovei, tradiţia Mărţişorului. ”Eu am introdus tradiţia Mărţişorului, iar în ţară a avut mare succes, la cele două aeroporturi internaţionale Otopeni şi Timişoara. La Madrid, ambasadorul ţării noastre în Spania ne-a spus că a fost distribuit în două oraşe. Noi am avem câteva zeci de mii de legende ale Mărţişorului”, spune ministrul. ”Am discutat cu Ministerul Culturii şi Ministerul Educaţiei şi intenţionăm să realizăm o culegere de tradiţii şi legende româneşti care să fie distribuite la toate târgurile, nu numai la cele specializate pe turism”, adaugă aceasta.

Întrebată despre cum afectează neaderarea României la spaţiul Schengen imaginea turistică a ţării noastre, Maria Grapini a spus că dezbaterea pe termen lung a unui subiect politic afectează imaginea unei ţări. ”Sper să ieşim bine din această discuţie. La fel, din punct de vedere turistic. Intrarea în spaţiul Schengen arată o încredere suplimentară pentru turişti şi pentru investitori. Turiştii germani au venit însă şi înainte de 89, şi după 89, înainte de a fi noi în Uniunea Europeană, şi după ce am intrat. Aşadar, nu cred că este o barieră pentru ei să vină în România”, consideră ministrul.
Și până să vină nemții în România, mai sunt șanse ca țara noastră să fie prezentată ca o destinație turistică bună pentru germani, chiar în cataloagele TUI și Neckermann. ”Aş vrea ca marilor tur-operatori prezenţi la Târgul Internaţional de Turism de la Berlin, care vor purta discuţii cu vicepreşedintele ANT şi cu consilierul meu personal, vorbesc despre TUI şi toate celelalte, să le redăm încrederea că parteneriatele cu ministerul vor fi respectate. Ei au un procent semnificativ de neîncredere pentru că în 2013 nu am mai apărut în cataloagele lor. Nu a fost bine pentru România”, spune Grapini. ”În bugetul din 2014 cuprindem acest aspect. Să nu fim prezenţi este un minus în încercarea de a atrage turiştii. Vrem să discutăm şi să afle direct de la mine că se va întâmpla. În 45 de zile vor primi această certitudine, că în 2014 vom aloca buget pentru inserţia în cataloage, dar şi pentru evenimente în Germania. Este ţara numărul unu pe turism şi trebuie să dăm Cezarului ce e al Cezarului”, completează aceasta, menționând că va lansa o invitaţie pentru marii turoperatori, invitație ce presupune și un tur al locurilor importante, unde ei să invite turiştii să vină.
Maria Grapini se așteaptă ca numărul de turiști să crească în 2013, menționând că dacă nu se înregistrează o creștere de 15% eforturile au fost în zadar.

Stadiul impozitului forfetar

Studiul privind impozitul forfetar este predat la Ministerul Finanţelor, agreat cu toate asociaţiile din turism. ”Impozitul nu este forfetar, este în sumă fixă, stabilit în funcţie de indicatori relevanţi, de un venit prezumptiv. ”Nu este în funcţie de cifra de afaceri, ci în funcţie de indicatorii relevanţi, aplicabil în orice domeniu, sezonier sau nu, pentru hoteluri, pensiuni, orice tip de unitate. Au reieşit sume mult mai mici decât dacă s-ar plăti 3% din cifra de afaceri”, explică Grapini. ”Pe toate grupele, sumele pe care ar plăti-o ar fi mult mai mică decât dacă ar plăti 3% pe cifra de afaceri, pe venituri şi cheltuieli corect calculate, sau 16% pe profit corect calculat. Scopul este să eliminăm evaziunea, dar să şi protejăm şi angajaţii. Am propus un coeficient de scădere a sumei fixe, dacă există angajaţi cu carte de muncă” , completează aceasta.
Dacă va fi aprobat de Guvern, impozitul va fi introdus din iulie. 
Sursa: Agerpres