Cu toate că românii iau în considerare consumul redus de apă și de curent al mașinii de spălat rufe (24%), dar și funcțiile avansate de spălare și uscare, care le-ar ușura munca (33%), doar defectarea mașinii de spălat vechi i-ar determina pe 33% dintre ei să achiziționeze una nouă, de ultimă generație, cu opțiuni moderne și eficientă energetic.
În cazul în care se hotărăsc să își schimbe mașina de spălat rufe, românii se ghidează după marcă (20%), dimensiune slim (19%), preț (17%), programele speciale cu care este dotată mașina, dar și după consumul de apă și energie (15%).
Un alt lucru interesant al studiului este faptul că 91% dintre respondenți au afirmat că utilizează mașina de spălat rufe de 1-2 ori pe săptămână. 55% dintre persoanele intervievate au declarat că folosesc detergenți speciali pentru rufe albe și colorate. În plus, 39% susțin că obișnuiesc să spele manual diverse obiecte vestimentare din materiale sensibile, precum mătasea și lâna.
Mai mult decât atât, pentru a prelungi viața mașinii lor de spălat, 60% folosesc și un produs anti-calcar.
Uscatorul de rufe – o dotare la care românii aspiră

În cadrul aceluiași studiu, 87% dintre cei chestionați au răspuns că nu dețin un uscător de rufe sau o mașină de spălat rufe cu uscător încorporat. Cu toate acestea, 57% dintre romani susțin că este important ca mașina de spălat rufe să fie dotată și cu uscător, iar 75% dintre ei ar fi dispuși să plătească în plus pentru o astfel de mașină. „Deși în țările vest-europene uscătorul de rufe este o necesitate, fiind prezent în majoritatea locuințelor, în România acest echipament pare să fie încă de tip aspirațional. Oamenii îi înțeleg utilitatea, însă probabil că penetrarea redusă a acestui tip de echipament este cauzată nu doar de nivelul veniturilor, ci și de dimensiunea celor mai multe dintre apartamente. Uscătorul aduce și alte beneficii, cum ar fi opțiunea de uscare a hainelor în doar 25 de minute, facilitarea sau chiar eliminarea calcatului, protejarea și reîmprospătarea țesăturilor și multe altele”, a declarat Carmen Georgescu, Marketing Manager East Europe South Cluster Electrolux.