Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Afacerea PET de la A la Z

Autor: | | 5 Comentarii | 7112 Vizualizari

V-ați luat de curând un cățel, o pisică, un hamster, un papagal sau un acvariu cu pești? Atunci tocmai ați devenit clientul pe termen lung al unei industrii în plină expansiune.

Radu Nicolescu l-a întâlnit pe Bobiţă acum cinci ani. Era pui şi se juca într-o cuşcă, în vitrina unui pet shop dintr-un mall bucureşetean. „Îmi doream de mult un câine şi, când l-am văzut, pur şi simplu am intrat şi l-am cumpărat. A costat vreo 800 de lei. Dar n-a fost decât începutul“, povesteşte bărbatul. Au urmat accesoriile (cuşcă, zgardă, lesă, castroane), mâncarea („papă cam de 200 de lei pe lună“), vizitele periodice la veterinar şi la coaforul canin.

Radu nu ştie exact de unde provine Bobiţă: de la un crescător român sau din străinătate? „Din păcate, România s-a transformat într-un debuşeu pentru animalele crescute în Ungaria şi Slovacia, care au adesea probleme de sănătate. E cumva ironic că de la noi cumpără mai mult occidentalii“, explică Florin Giurgiucă, proprietarul canisei Fantasy din Moşniţa Nouă, Timiş. El spune că a investit până acum, numai în construcţii, aproape 50.000 de euro, dar că în 2011 şi 2012 afacerea a mers mai prost decât în 2010. „Avem 40 de câini aici, plus unii crescuţi în famili­ile unor colaboratori, iar preţul hranei sau taxele de participare la con­cursuri au crescut. Aşa că, dacă nu ar fi şi multă pasiune la mijloc, aş fi renunţat până acum. Știu cazuri în care canise mari au dat faliment tocmai pentru că aveau nişte aşteptări financiare disproporţionate“, arată bărbatul.

Hrana, în topul vânzărilor Ca şi în cazul lui Bobiţă, majoritatea animalelor de companie de rasă sunt cumpărate din pet shopuri. Acestea au avantajul că sunt aproape de clienţi, că prezintă încredere şi că oferă şi mâncare, accesorii sau consultanţă. Reţeaua Animax, de pildă, are 25 de magazine în toată ţara şi a avut, în 2010, o cifră de afaceri de aproape 10 milioane de euro. „În prima jumătate a lui 2011, Animax a continuat trendul în scădere început încă din anul 2009. Însă datorită măsurilor implementate (un nou concept de magazine, programe de fidelizare îmbunătăţite şi dezvoltarea segmentului de customer service) s-a înregistrat o revenire substanţială. Per total, anul 2011 a adus o creştere de 2%, incluzând şi magazinele nou-deschise, pusul de vânzări fiind generat prin sacrificarea unor procente importante din marja de profit“, explică Adrian Vrauko, marketing & PR department assistant în cadrul companiei. El a mai arătat că, pentru 2012, se preconizează o creştere a cifrei de afaceri cu 8%-9%.

55% din vânzările magazinelor Animax sunt dedicate căţeilor, iar 50% din totalul produselor comercializate sunt hrană pentru animale. „Din cauza crizei, clienţii trec de la hrana super premium la cea premium şi de la premium la economic, iar vânzarea de accesorii este în scădere“, dezvăluie Vrauko. Cu toate acestea, extinderea reţelei continuă: pentru 2012 sunt programate opt noi magazine, din care trei au fost deja deschise. În acelaşi timp, unele magazine vor fi relocate sau chiar închise, iar altele vor fi modernizate.

Animax este atentă şi la segmentul online, deşi concurenţa din partea magazinelor de pe internet este încă destul de slabă. Petcity.ro, de pildă, a avut vânzări de 352.000 de lei în 2010, animall.ro – de 185.000 de lei, iar petmart.ro – de 130.000 de lei. „Totuşi, tot mai mulţi preferă, din comoditate sau lipsă de timp, să comande pe Internet mai ales produsele pe care le cunosc deja“, dezvăluie angajatul unui pet shop din cartierul bucureştean Militari.

În creştere este şi producţia de hrană uscată pentru câini şi pisici a firmei Univet din Măcin. „Noi ne-am promovat produsele şi am lansat unele noi, iar cererea pare a se majora permanent. Aşa că avem în plan să mărim capacitatea fabricii“, afirmă unul dintre asociaţi, Dumitru Tuchilă.

Grădiniţă pentru patrupede

Dar animalele de companie nu au nevoie doar de hrană, cuşti, zgărzi ori jucării. Mulţi câini, dar şi unele specii de pisici sau iepuri trebuie tunşi periodic. Iar dacă acum câţiva ani operaţiunea se executa în general în casa proprietarului, cu mai multă sau mai puţină pricepere, azi aproape că nu este oraş mai mare în care să nu existe cel puţin o unitate de frizerie şi cosmetică pentru necuvântătoare. Tarifele variază între 15 şi 100 de lei, în funcţie de numărul de operaţiuni incluse (tuns, spălat, deparazitat, tăiat unghii, coafat).

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.