Sala de dans a hotelului Grand Hyatt din Hong Kong s-a transformat, într-una din serile acestea, într-un elegant salon parizian. Câteva zeci de familii bogate de pe tot întinsul Chinei au participat la un weekend de croaziere, licitații de lux și vizite imobiliare. Pe nota de plată a fost o singură parafă, a Chow Tai Fook (CTF), cel mai mare producător de bijuterii din lume. Ideea i-a aparținut lui Adrian Cheng, director dinastic al CTF, care și-a răsplătit astfel clienții care au cheltuit în magazinele sale peste un milion de yuani (158.000 de dolari) de-a lungul ultimului an.
Atâția chinezi își vântură cardurile platinum de la volanul mașinilor lor luxoase, încât membrii celei mai avute pături sociale a țării au ajuns să pretindă companiilor de lux să le ofere sejururi tot mai exotice și mai exclusiviste, pentru a-și reconfirma astfel superioritatea față de restul populației. Așa a ajuns CTF să le ofere clienților cu ștaif  petreceri private la Săptămâna Modei din Paris, tururi cu elicopterul și degustări de vinuri rare.
Potrivit unui studiu realizat recent de compania bursieră CLSA, peste jumătate din creșterea pieței globale a luxului din acest an se va datora Chinei, unde vânzările vor evolua până la finalul lui 2012 cu o pondere estimată de 24%. Aceasta în condițiile în care China este deja a doua cea mai mare piață de desfacere pentru bijuterii, după America, și pentru aur, după India, și se apropie amenințător de amândouă.
O treime din vânzările mondiale ale Gucci și Prada au loc în cel mai mare stat al lumii. Mai mult, performanțele financiare ale CTF au crescut, doar între lunile aprilie și septembrie ale anului trecut, cu 45%.
Mao s-ar întoarce în mormânt dacă ar vedea voluptatea cu care mogulii chinezi acceptă să fie „educați” în privința celor mai bune căi de a cheltui sume fabuloase pe trabucuri fine și ceasuri excentrice. În timp ce occidentalii preferă ca firmele de lux să le ofere discounturi în cazul achizițiilor repetate, chinezii țin morțiș să primească beneficii care să le reconfirme statutul social, este de părere Franklin Yao, consultant în cadrul SmithStreet. Teorie valabilă cu precădere când vine vorba de doamne, care reprezintă 70% din totalul clienților VIP ai CTF.
Așa că pentru chinezii cu adevărat bogați, un weekend de desfrâu nu mai este de ajuns, după cum explică domnul Cheng. Acum, au pretenția să aibă propriul chelner care să-i servească numai și numai pe ei. Or, dacă asta vor, asta vor primi.