Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Valentin Stoica, ARACO: "Fac pariu că podul Brăila-Galaţi nu se va duce la bun sfârşit"

Autor: | | 0 Comentarii

Lucrările de construcţii care se desfăşoară acum pe baza Ordinul ministrului transporturilor 600/2017 vor fi anulate şi licitaţiile vor fi reluate, cu efectul unor noi întârzieri, spune Valentin Stoica, vicepreşedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO) în cadrul Conferinţei Capital Transporturi şi Infrastructură.

Reprezentantul constructorilor spune că promovarea în mai 2017 a acestui ordin de ministru a generat abuzuri grave şi dezechilibre inacceptabile pentru societăţile de construcţii. În ianuarie 2018, Guvernul a adoptat un nou model de contract naţional, după consultările cu mediul patronal, cu asistenţa Băncii Europene de Investiţii, pentru proiecte de infrastructură mai mari de 5 milioane euro. Totuşi, Valentin Stoica avertizează că lucrările semnate pe vechiul ordin nu vor ajunge la final.

„Am curaj să fac pariu că podul Brăila-Galaţi nu se va duce la bun sfârşit. Acum avem un contract naţional care este mult mai echilibrat. Nu e FIDIC cum ne-am dorit aproape toţi din mediul privat, dar este echilibrat. Licitaţiile care au pornit pe Ordinul ministrului nu cred că vor ajunge la sfârşit. Cred că vor fi anulate şi o să o luăm de la început“, a declarat Valentin Stoica.  

Contractul pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat peste Dunăre, în zona Brăila, a fost semnat de premierul Mihai Tudose în ianuarie 2018, după ce în octombrie asocierea Astaldi – IHI Infrastructure Systems a fost declarată câştigătoare. Lucrarea, cu o valoare de aproape două miliarde de lei, este considerată cel mai amplu proiect de infrastructură din ultimii 27 de ani.

Constructorii mai atrag atenţia asupra problemelor ce vor apărea din lucrările realizate prin intermediul firmelor de stat administrate de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Stoica spune că, dacă în cazul autostrăzii Sibiu-Orăştie, care a cedat, constructorului i-au fost executate garanţiile de bună practică şi cu banii s-au refăcut lucrările, în cazul unei lucrări derulate o firmă a CNAIR nu s-ar putea întâmpla acest lucru.

„Lucrările făcute de firmele CNAIR nu poate lua fonduri europene. Ce se va întâmpla cu utilajele şi oamenii angajaţi în această antrepriză, când nu sunt lucrări?“, se întreagă retoric reprezentantul ARACO.

Deocamdată, constructorii se bat pe banii investitorilor privaţi, în special dezvoltatori de locuinţe, după ce statul a redus drastic decontările pentru lucrări de infrastructură, iar sectorul a ajuns în recesiune tehnică, cu o pondere de doar 4,6% din Produsul Intern Brut al anului 2017, potrivit datelor Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii.

 

Activitatea constructorilor din 2017 a confirmat un an de minim pentru perioada 2008-2017, cu un volum valoric ajuns la 8,86 mld. euro, menţinând recesiunea tehnică confirmată de Eurostat la finalul anului 2016.

Anul trecut, statul a investit în infrastructură doar 26,7 mld. lei, cu 9,5% mai puţin decât în 2016 şi cu 35% sub nivelul din 2015. Rezultatul arată că sectorul construcţiilor inginereşti s-a redus în 2017 cu 21%, cel al construcţiilor nerezidenţiale s-a diminuat cu 12,6%, lucrările de întreţinere şi reparaţii curente au scăzut cu 24,6%, iar cele de reparaţii capitale s-au redus cu 17,7%. Singura creştere impresionantă a fost consemnată de sectorul construcţiilor rezidenţiale, adică 69,7%.

Conferinţa Transporturi şi Infrastructură 2018 a fost organizată de Capital, la Hotel Domenii Plaza, cu sprijinul partenerilor: Delta Bloc, Danube Total Grup, Grampet Group, SCC Erbaşu şi International Lazar

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

17 aprilie 2018

CNAIR: 5 oferte pentru proiectarea şi execuţia Pasajului Mogoşoaia

Transporturi si Infrastructura

12 aprilie 2018

26 milioane de lei pentru pasajul de pe Centura Arad

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.