Anul trecut, 12,4 milioane de chinezi, majoritatea în tururi ghidate, au vizitat Europa, arată datele Comisiei Europene pentru Călătorii (ETC). Iar Academia de turism din China (CTA) se aşteaptă ca numărul lor să ajungă la 20,8 milioane până în 2022. 

„În urmă cu câţiva ani, chinezii veneau în Europa doar pentru cumpărături. Acum, sunt din ce în ce mai dornici să viziteze zonele culturale şi regiunile rurale”, a declarat preşedintele CTA, Dai Bin, pentru AFP, cu prilejul lansării anului turismului între UE şi China. 
Festivaluri, cursuri de gătit… „ei vor să aibă experienţe personale şi să viziteze zone pe care nu le-a mai văzut niciun chinez”, a afirmat directorul general al ETC, Eduardo Santander. 

Acesta a adăugat: „Chinezilor le place gastronomia, cerul albastru .. majoritatea vin din regiune unde nivelul poluării este extrem de ridicat. Şi unii sunt surprinşi că pot respira fără să tuşească”. 

China este una din pieţele cele mai mari din lume pentru turismul extern – cu 129 de milioane de cetăţeni care îşi petrec vacanţele peste hotare – o cincime din numărul total al turiştilor la nivel global. 
Şi ei cheltuie de două ori mai mult decât turiştii din SUA: 261 de miliarde de dolari în 2016 chinezii, faţă de 123 de miliarde de dolari americanii. 

Posturi de televiziune în limba chineză, wifi în camerele de hotel sunt metode de a-i atrage pe turiştii chinezi, alături de acces la metodele lor de plată preferate: Serăm că Europa va uşura obţinerea vizelor pentru turiştii chinezi, a explicat Dai Bin. 
Acesta a adăugat: „În unele ţări din Europa de Est, este uşor. Dar este foarte dificil în altele. Şi când turiştii chinezi vizitează Europa, ei vor să vadă câteva ţări, nu doar una”. 

Conform datelor ETC, citate de Agerpres, Franţa este cea mai dorită destinaţie din Europa pentru turiştii chinezi, urmată de Germania şi Italia. 

 

În ultimii ani lucrurile încep să se schimbe şi turiştii chinezi ajung în număr mare şi în Europa de Est, pe fondul condiţiilor mai uşoare pentru obţinerea vizelor, zborurilor ieftine şi a recentelor atentate din Franţa şi Germania. 
De exemplu, în 2016 numărul turiştilor chinezi care au vizitat Serbia şi Muntenegru a urcat cu 173% şi, respectiv, 90%.

Odată cu turismul, chinezii participă și la reluarea creșterii accelerate a pieței luxului. Un articol despre evoluția acestei piețe exclusiviste, dar și despre influența chinezilor în tranzacțiile cu produse de lux puteți găsi în revista Capital care apare luni, 22 ianuarie.