”Din 2017, nu vom mai organiza târgul din noiembrie. Este o decizie a ANAT, nu ştiu dacă este bine sau rău. Vom rămâne doar cu târgul din februarie. Oricum, din martie, cum era până în acest an, s-a dus în 2016 mult în februarie, ca să putem prinde perioada de early booking şi să avem o perioadă mai lungă de vânzare. Avem şi nişte parametri care trebuie respectaţi, precum participarea la târgul de la Berlin care este foarte important pentru noi, precum şi altele din capitalele europene. Anul viitor va exista, însă, un târg organizat de cei din Constanţ”, a spus Alin Burcea, citat de Agerpres. La ediţia TTR care începe joi în Capitală, la Romexpo se lansează în principal 90% din ofertele anului 2017.

”Acum fiind la jumătatea lui noiembrie tour-operatorii au deja ofertele pregătite, atât pentru intern cât şi pentru cel extern. Plus ce a mai rămas din oferta de Revelion pentru că românii au învăţat să cumpere din timp pachete turistice mai ieftine. Dacă acum 10 ani îmi spunea cineva că vom vinde litoralul românesc începând din octombrie pentru anul următor, aş fi zis că este o glumă. Hotelierii români s-au mişcat bine, litoralul este foarte cerut. Sper ca hotelierii să nu înceapă să ceară din ce în ce mai mulţi bani”, a adăugat şeful ANAT, conform aceleiași surse.

Potrivit acestuia, "hotelierii români s-au deşteptat", după un an 2016 foarte bun şi nu au crescut mult tarifele. Preşedintele ANAT a subliniat că anul 2016 a fost bun pentru hotelierii din mai multe ţări europene şi pe extern tour-operatorii vor avea probleme cu restrângerea paletei de destinaţii. ”Cerere mare şi ofertă mică”, a continuat Burcea, citat de Agerpres. Printre ţările în care tour-operatorii îşi vor securiza mai greu ofertele pentru 2017 se află Spania, Grecia şi Portugalia.