Situaţia este similară în cazul celui mai mare constructor auto francez, PSA Peugeot Citroën, pentru care orizontul de investiţii nu a fost încă stabilit, a precizat David Azéma în faţa comisiei de Finanţe din Senatul francez.

Statul francez are o participaţie de 15% la Renault şi recent PSA Peugeot Citroën a anunţat că va demara o operaţiune de majorare a capitalului cu trei miliarde de euro, în conformitate cu care statul francez şi producătorul auto chinez Dongfeng vor investi fiecare 800 milioane de euro şi vor primi pachete de 14% din acţiunile Peugeot.

Întrebat care este motivul pentru care statul francez îşi menţine o participaţie de 15% în capitalul Renault, David Azéma a răspuns: 'această societate nu a finalizat încă diferitele etape ale dezvoltării strategice din cauză că structura alianţei cu Nissan nu a fost încă deplin soluţionată (…) şi considerăm că este util să rămânem în capitalul companiei atât timp cât această ipoteză nu este eliminată'. În ceea ce priveşte cazul Air France, 'cred că prezenţa statului stabilizează această societate şi o fereşte să fie privită ca o posibilă ţintă de preluare', a adăugat David Azéma.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.AGERPRES