Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Interviu

Sorin Bușe: "În 2018, vom sări de pragul de 1.000 km de autostradă, lăsăm viitorului guvern panglici de tăiat"

Autor: | | 1 Comentarii

Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, ­­într-un interviu acordat în exclusivitate revistei Capital, a anunțat că în următorii doi ani, România va avea încă 380 km de autostradă. Salvarea TAROM de la faliment, privatizarea CFR Marfă, reluarea circulaţiei pe autostrada demolată, aprobarea Masterplanului și finalizarea studiului de fezabilitate pentru Sibiu-Pitești, cea mai așteptată autostradă din România, sunt punctele sensibile de pe biroul ministrului Sorin Bușe.

Capital: Numele Sorin Buşe, legat de Ministerul Transporturilor, a început cu TAROM. Încercăm să relansăm operatorul aerian naţional sau ne aşteptăm la faliment? 

Sorin Buşe: Categoric relansăm TAROM, este un proiect de business care trebuie tratat ca atare. TAROM trebuie tratat profesional, cu seriozitate şi cu o nouă metodă de business. Cu ajutorul unui consultant strategic pe care îl selecţionăm în perioada următoare continuăm strategia de business, dar cu o nuanţă. Și eu vin din business, nu aşteptăm o soluţie de la consulantul strategic, acesta o să fie un partener pentru noi. Noi avem experienţa practică în privinţa a tot ce se întâmplă, un consultant strategic are o viziune business de ansamblu şi categoric un rol determinant. Procedura de licitaţie se va derula până în 12 septembrie, iar pe 15 octombrie vom avea acest consultant, care începe tot ce are de făcut, iar în ianuarie 2017, cu tot ce are el vom avea o strategie coerentă de relansare a companiei TAROM. 

Capital: : Circulă zvonuri că începe un adevărat proces de restructure la TAROM. Unul dintre directori sau manageri va considera dacă este util să avem aproximativ 2.000 de salariaţi pentru 23 de aeronave?

Sorin Buşe: Este normal ca aceste procese de reflexie să se facă în orice business. Decizii pripite nu o să fie luate, TAROM pare că are personal mai mult decât companiile de referinţă echivalente. Sincer să fiu, contează ca operatorul aerian naţional să fie foarte profitabil. Numărul de prsonal nu este un scop în sine, este un mijloc de a ajunge undeva. 

Capital: Pierderile TAROM merg spre zero în acest an?

Sorin Buşe: Acesta este scopul, în primele două trimestre veniturile sunt mai mici, profit se face în trimestrul trei şi patru. În trimestrul trei se fac profiturile cele mai mari şi anul acesta linia o să fie balansată. Nu o să fie pierderi foarte mari, o să ne apropiem foarte mult de profitabilitate şi sunt convins că din ianuarie 2017, cu ajutorul consultantului strategic vom avea un business profitabil. Am studiat foarte bine dosarul TAROM, operatorul aerian devine profitabil din 2017. 

Capital: Care este situaţia salariilor angajaţiilor Ministerului Transporturilor

Sorin Buşe: În urma măririlor care au fost legiferate, un angajat care are 15 ani vechime câştiga până acum 1.700 lei, de la începutul acestei luni salariul o să fie 3.100 lei, vorbim de brut. Aceste majorări au avut loc la începutul aceste luni. Ultimele majorări salariale au avut loc în 2009 şi în 2015 cu 10%. Ministerul Transporturilor a fost printre ultimele cinci ministere ca şi salarizare. 

Capital: Ce se întâmplă cu CFR Marfă? Va fi prinatizată? Îi vor fi şterse datoriile?

Sorin Buşe: 2017 o să fie anul implementării planului de restructurare, iar începutul lui 2018, primul trimestru, orizontul martie-aprilie, o să fie demarat programul de privatizare. Lăsăm viitorului guvern instrumentele prin care trebuie abordată privatizarea. De acum două săptămâni am înfiinţat un comitet care se întâlneşte săptămânal la nivelul Ministerului Transporturilor, la care particip şi eu. Acest comitet, prezidat de secretarul de stat Ion Trocaru, tratează toate probleme feroviare ale CFR SA, CFR Marfă şi CFR Călători. Primul subiect a fost CFR Marfă, sistemul se bloca în Portul Constanţa pentru că în portul Constanţa există 640 de vagoane vechi care trebuie casate. Aceste vagoane blochează liniile existente şi nu se poate efectua nicio manevră, au cresut pomi printre aceste vagoane. Avem 22.000 de asemenea vagoane care trebuie casate, 6.400 au fost deja casate şi acum ne uităm efectiv unde blochează aceste vagoane reţeaua feroviară. În afară de asta mai erau trei sau patru linii care ar fi trebuit refăcute de către CFR SA în Portul Constanţa. În momentul în care am deblocat portul Constanţa, sistemul începe să funcţioneze. Ne-am propus, ca un indicator de performanţă, să reducem în sistem japonez, la fiecare etapă, din numărul de zile pe care un tren îl face de la intrarea în graniţa de vest până în Portul Constanţa şi să încercăm să eliminăm blocajele. Deocamdată nu facem restructurări de personal la CFR Marfă, până să ajungem la reduceri de personal ne uităm la problemele sistemice. Noi avem 12.000 de vagoane active, aceste 22.000 de vagoane vechi, care nu mai pot fi funcţionale, vor fi vândute pe pieţele specializate, aduc venituri care sunt injectate în CFR Marfă. Cele 22.000 de vagoane se vând în acest an şi în 2017. Am început deja, s-au vândut 6.400 de vagoane, acum urmează cele 640 de vagoane care sunt în Constanţa.

Capital: Vagoanele CFR Călători, pe cele mai lungi trasee, nici măcar nu sunt dotate cu aer condiţionat. Ce trebuie făcut ca pasagerii să beneficieze de condiţii decente?

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro