Background screening  sau verificarea trecutului profesional al candidaților și al angajaților reprezintă confirmarea informațiilor oferite de aceștia către companii, prin CV sau în formularul de aplicare și se realizează pe baza unui acord scris al persoanei verificate. În SUA și în țările dezvoltate din Europa precum Marea Britanie, procesul este larg răspândit, mai ales la firmele cu renume.

"Marea provocare de anul trecut a fost crearea unei piețe de background screening și conștientizarea angajatorilor asupra utilității acestui serviciu. După un an de investiții financiare, de timp, efort și suflet, care m-a răsplătit cu rezultate frumoase, era momentul ca afacerea să treacă la nivelul următor și să cunoască și alte linii de business”, a declarat Irina Arsene, fondator și CEO Mindit

Experiența primului an de activitate în background screening pe piața din România arată că CV-urile furnizate de candidați conțin inadvertențe în proporții comparabile cu țările occidentale. Astfel, 90% conțin diverse discrepanțe minore, 24% discrepanțe majore privind perioada angajării, iar 3% inconsistențe grave, experiența profesională fiind negată de foștii angajatori.

Sergiu Neguț a intrat pentru prima oară în tabăra antreprenorilor în anul 2000, când și-a înființat propriul butic de consultanță – SVP Consult, pentru intermediere în domeniul afacerilor cu oțel. Ca orice afacere de consultanță, nu a presupus o investiție semnificativă, însă i-a permis să-și folosească cunoștințele de piață regională și să câștige destul de mulți bani ca să-și plătească un MBA la INSEAD (Institutul European de Administrare a Afacerilor), „investiție deloc mică pentru un tânăr sub 30 de ani, la salariile de acum 10-12 ani din România“. După INSEAD, a revenit în postura de salariat pentru o multinațională. Mai precis, Neguț a avut oportunitatea de a conduce din Austria și Elveția un proiect de extindere a unei companii în Europa Centrală.

„Experiența a fost fabuloasă pentru că mi-a permis să fiu parte dintr-un proces de creștere accelerată într-un mediu corporatist. Am avut norocul, într-un timp scurt, nu doar să mă familiarizez cu o industrie nouă – farma, dar și să utilizez resurse de o complexitate și un cost greu accesibile într-un mediu antreprenorial“, spunea antreprenorul într-un interviu anterior pentru Capital. A revenit în România la 34 de ani, recrutat de Centrul Medical Unirea (CMU), cunoscut astăzi ca rețeaua privată de sănătate Regina Maria, în poziția de director general adjunct, fiind mâna dreaptă a fondatorului Wargha Enayati.

„Este adevărat că m-am întors și pentru a face un mic proiect imobiliar. Erau anii de boom. CMU era, la vremea respectivă, proprietatea integrală a fondatorului și făcea afaceri de vreo 3 milioane de euro. În cei șase ani petrecuți acolo, am atras două runde de investiții, din partea fondul 3i Plc și, mai târziu, din partea Advent“, a mai spus Neguț. Tot experiența la Regina Maria a însemnat și cinci achiziții de clinici, mai multe proiecte greenfield majore și creșterea cifrei de afaceri de peste zece ori. Ulterior achiziției Euroclinic, noii acționari au schimbat directorul general cu un manager străin (n.r. – Tim Elsigood), cu al cărui stil de management, nivel de educație managerială și înțelegere a pieței, antreprenorul nu avea nimic în comun, așa că drumurile lor s-au despărțit.