Din întreaga reţea de hipermarketuri Auchan pe care francezii o au în România, circa jumătate din spaţii se află în proprietatea retailerului, restul fiind închiriate, potrivit lui Frederic Bellon, directorul general al Auchan România. El nu a vrut să comenteze informaţia prezentată recent într-un raport de piaţă al companiei de consultanţă imobiliară CBRE, conform căreia Immochan, divizia imobiliară a grupului francez, a cumpărat un portofoliu de 12 spaţii comerciale ocupate de hipermarketurile Auchan pentru 261 mil. euro, aceasta fiind desemnată cea mai mare tranzacţie a anului în România şi una dintre cele mai mari din Europa Centrală, pe sectorul de retail. Mai exact este vorba despre spaţiile comerciale din Bucureşti Pallady şi Berceni, Timişoara (sud-nord), Satu Mare, Oradea, Baia Mare, Cluj, Piteşti, Ploieşti, Constanţa şi Galaţi.

„Vrem să fim proprietari doar când sunt îndeplinite toate condiţiile pentru toate părţile implicate. Sunt oportunităţi de studiat. Unele sunt posibile şi altele nu. Vrem să ne dezvoltăm în continuare ca proprietari. România este o ţară dificilă, comerţul s-a dezvoltat foarte tare şi trebuie să fim prudenţi. Vrem să ne dezvoltăm în mod rezonabil“, a declarat Frederic Bellon, întrebat despre situaţia spaţiilor pe care grupul Auchan le are în proprietate la nivel naţional.

Investiţie nouă

Compania a inaugurat astăzi un nou centru comercial Auchan în urma unei investiţii de 60 mil. euro. Amplasat pe un teren de 2,66 hectare, parte a fostei platforme industriale Tricodava, Auchan Drumul Taberei cuprinde un hipermarket Auchan cu o suprafaţă de vânzare de 10.500 mp şi o galerie comercială cu o suprafaţă închiriabilă de 9.500 mp, împărţită la 119 magazine. Terenul pe care Immochan a dezvoltat acest proiect a fost cumpărat în 2011 de la compania spaniolă Pryconsa pentru circa 15 mil. euro şi reprezintă jumătate din fosta fabrică Tricodava, cealaltă jumătate fiind în proprietatea spaniolilor de la Gran Via.

Astăzi, galeriile comerciale ale centrului din Drumul Taberei au deschise la parter 46% din spaţiile pentru magazine, pentru întregul parter fiind semnate contracte de închiriere, iar la etaj sunt deschise 80% din spaţii şi sunt semnate contracte pentru 95% din suprafaţa disponibilă. „Hippoland are închiriată o suprafaţă de 1.200 mp şi vor deschide magazinul abia în martie anul viitor, pentru că sunt noi pe piaţă şi trebuie să îşi pună în ordine afacerea, iar Decimas, de asemenea la primul magazin în România, va deschide în 19 decembrie anul acesta. Mai avem semnate contracte cu încă două mărci despre care nu pot vorbi deocamdată. Preconizăm că până în luna martie a anului viitor să avem un grad de ocupare de 100%“, a declarat Tatian Diaconu, directorul general al Immochan România.

Potrivit acestuia, veniturile din închirieri aşteptate pentru primul an de funcţionare al centrului comercial sunt de 3 mil. euro. În ceea ce priveşte cifra de afaceri aşteptată pentru hipermarketul Auchan, Frederic Bellon spune că, în timp, ar trebui să ajungă la peste 100 mil. euro pe an. Retailerul estimează pentru Auchan Drumul Taberei un trafic mediu de 25.000-28.000 de vizitatori pe zi, în condiţiile în care în cel mai performant centru comercial pe care francezii în au în România, respectiv Auchan Titan, traficul mediu zilnic este de 45.000 de vizitatori.

Extindere precaută

În ceea ce priveşte planul de extindere al reţelei Auchan, reprezentanţii companiei nu au vrut să vorbească despre alte hipermarketuri în plus faţă de cel care se construieşte în cadrul centrului comercial Coresi din Braşov – o investiţie de 60 mil. euro susţinută integral de grupul Auchan, care se va inaugura în martie 2015. (mai multe detalii despre acest proiect puteţi găsi aici)

„Avem opt hipermarketuri în Bucureşti, dar nu ştiu care este potenţialul pieţei. Probabil mai e loc. Acum nu cred că piaţa mai poate absorbi mai mult de 1-2 centre comerciale de genul celui din Drumul Taberei“, a specificat Frederic Bellon.

Centrele comerciale pe care Auchan le deţine în Bucureşti sunt situate în cartierele Titan, Militari, Berceni, Cotroceni, Drumul Taberei, Pallady, Vitan şi Crângaşi.

Francezii au finalizat în acest an remodelarea celor 20 de hipermarketuri Real cumpărate de la grupul german Metro în 2012, după o investiţie de 40 mil. euro. După integrarea acestor hipermarketuri, Auchan România a încheiat anul trecut cu afaceri de 4,6 miliarde lei, fără taxe, de peste două ori mai mari comparativ cu 2012. Cumulat, afacerile Auchan şi Real au generat anul trecut pierderi de 15 mil. euro. În luna octombrie a acestui an, Auchan a mai încheiat un parteneriat cu Metro pentru achiziţii comune care să le reducă din cheltuieli. Parteneriatul vizează două acorduri: unul care permite negocierea în comun a condițiilor și a serviciilor specifice la nivel internațional pentru principalii furnizori multinaționali de produse de consum, la nivel mondial; şi al doilea, un acord de sourcing internațional care va fi implementat pentru a permite achiziționarea în comun, la nivel mondial, de produse nealimentare pe care fiecare companie le va revinde individual sub formă de marcă proprie sau « no name ». Produsele electronice de masă sunt excluse din aceste două acorduri.

Citiţi şi Cea mai bogată familie franceză dă drumul la bani în Braşov