Vapoarele sunt destinate navigaţiei în ape fluviale şi marine din zona Mării Caspice, fiind concepute pentru transportul de module preasamblate şi turbine de gaz pentru câmpurile petroliere din Kazakhstan. Navele vor fi operate de firma Topaz Energy and Marine şi de partenerii acesteia, companiile Kazmortransflot, Blue Water Shipping şi Tengizcherroil, scrie obiectivbr.ro.

În total, grupul norvegian Vard va trebui să le livreze companiilor respective 18 nave. Pe lângă cele opt construite de Vard Brăila, alte patru vor fi făcute la Vard Tulcea, iar şase vor fi realizate la Vard Vung Tau, în Vietnam.

Timp de doi ani, şantierul a trecut prin momente dificile din cauza lipsei de comenzi, fapt ce a făcut ca aproximativ 20% dintre angajaţi să fie puşi pe liber,

KazMunayGas deţine din 2008 operatorul terminalului petrolier din portul Batumi Georgia, cu o capacitatea anuală de tranzit de 15 milioane tone ţiţei, iar recent Kazmortransflot, compania naţională de transport maritim şi parte a KMG, şi-a extins, prin construcţia/achiziţia a două tancuri petroliere de tip Aframax (115.000 tdw), operaţiunile de transport ţiţei- produse petroliere în Marea Neagră şi Marea Mediterana. În acelaşi timp, KMG este acţionar al Caspian Pipeline Consortium (CPC), operatorul conductei de transport ţiţei ( lungime – 1510 km, capacitate de tranzit – 28,2 milioane de tone pe an) dintre câmpurile de zăcăminte din vestul Kazakhstanului şi portul de la Marea Neagră – Novorossiysk Rusia.

După finalizarea lucrărilor de extindere a conductei, se estimează o capacitate a CPC de 67 milioane tone de ţiţei anual, din care 50 de milioane provenite din resursele Kazakhstanului. CPC este deţinută în proporţiei de 31% de Rusia, 19% de Kazakhstan, iar restul de alţi operatori.