Urmând trendul de anul trecut, intenţia de a face surprize de Moş Nicolae este mai ridicată în oraşele mici (93,8%) comparativ cu oraşele mari (peste 100.000 locuitori), unde 88% dintre respondenţi au de gând să ofere cadouri. Faţă de anul trecut, în cazul oraşelor mari, care au peste 100.000 locuitori, procentul celor care intenţionează să cumpere cadouri cu această ocazie este constant.

Cele mai întâlnite cadouri rămân şi anul acesta dulciurile (72,1%) şi jucăriile (49,2%), conform studiului realizat de Mednet Marketing Research Center. Cadourile sunt însă dintre cele mai diverse, începând cu cele mai banale şi mai puţin costisitoare (dulciuri, jucării, articole vestimentare, fructe) şi ajungând la unele mai sofisticate şi mai scumpe (electrice, electronice, electrocasnice, articole IT şi telecom, călătorii etc).

Bugetul pe care respondenţii din mediul urban spun că îl vor aloca achiziţionării cadourilor pentru ziua de Moş Nicolae va fi, în medie, de 318 lei, în uşoară creştere faţă de cel de anul trecut (305 lei). De altfel, conform studiului, cei mai mulţi intenţionează să cheltuiască între 100 şi 250 lei (43,8%).

În oraşele mari cu peste 100.000 de locuitori suma medie alocată pentru cumpărăturile de Moş Nicolae îşi continuă trendul ascendent şi ajunge la 321 lei. Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban (oraşe mici – sub 30.000 locuitori, oraşe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, oraşe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 23 – 28 noiembrie 2016. Au fost intervievate 800 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Agerpres