Odată cu majorarea prețurilor la energia electrică, car­bu­ran­ți­lor și alimentelor, patronii firmelor de taxi din Bucureşti au decis majorarea tarifelor.

De la începutul acestei luni, mai multe companii de taxi au crescut tarifele de la 1,39 lei la 1,69 lei sau 1,7 lei pe kilometru. Patronatele din domeniu susţin că majorarea preţurilor nu este o urmare a scumpirii carburanţilor, ci o consecinţă a concurenţei neloiale şi fiscalităţii excesive. „Au fost creşteri de TVA şi nu s-au majorat tarifele, au fost accize şi majorarea preţurior carburanţilor, tot nu s-au modificat tarifele. Un alt exemplu este majorarea preţurilor pieselor de schimb sau tarifelor RCA, iar tarifele la taxiuri tot nu s-au majorat. Nu se poate face taximetrie cu 1,39 lei/km. Scumpirea nu are legătură cu acciza, un tarif este fundamentat în baza unor calcule privind cheltuielile, întreţinerea maşinii, taxe, impozite“, ne-a declarat, preşedintele Confederaţei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), Vasile Ştefănescu.

Dacă timp de opt ani, bucu­reș­tenii au beneficiat de cele mai mici tarife la taxiuri din țară, dar și de cel mai mare număr de taximetriști, în Galaţi, Cluj Napoca sau Braşov, tarifele sunt de aproximativ 2 lei/km. „În Bucureşti, firmele de taxi au fost forţate să ridice preţurile pentru a acoperi cheltuielile“, a explicat Ştefănescu Vasile.

O altă explicaţie pentru creşterea tarifelor este modificarea legii privind plata contribuţiilor la nivelul salariului minim pentru lucrătorii part-time, legislaţie care a intrat în vigoare de la 1 august. „Au crescut cheltuielile cu contribuţiile de asigurări sociale.Tariful real ar fi la 2,3-2,4 lei/km pentru a acoperi cheltuielile și să ajungem la o cotă de profit rezonabilă“, au mai spus reprezentanţii firmelor de taxi.

Speed şi Cristaxi au crescut tarifele la 1,69 şi 1,7 lei/km

După 1 octombrie, patronii Speed Taxi au majorat tarifele, de la 1,39 la 1,69 lei/km, şi cei de la Cristaxi – de la 1,39 la 1,70 lei/km. „Tarifele vor creşte la majoritatea companiilor, este o problemă de resoftare a aparatelor şi de recolantare – de afişare pe portiere a noilor tarife, sunt aproximativ 10.000 de maşini“, spune oficialul COTAR. Maşinile companiilor Leone, Pelicanul, Cobălcescu, Dartex, Total sau AS încă circulă tarife de 1,39 lei/km.

 

Asociaţia Taximetriştilor Inde­pen­denţi: „Dispeceratele au dat tonul“

Şi Radu Viorel, preşedintele Asociaţiei pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi (ADTI) consideră că acciza nu are legătură cu noile tarife. „Dispeceratele au dat tonul majorării tarifelor. Vor exista tarife diferite, acestea sunt calculate în baza unor analize privind cheltuielile şi profitul“, a mai explicat Radu Viorel.

La începutul lunii trecute Asociaţia pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi preciza că anunţarea creşterii tarifului/km de la 1,39 lei/km la 1,69 – 1,70 lei/km de către operatorii de transport în regim de taxi este ilegală“, a precizat reprezentantul asociaţiei.

UBER nu are în vedere o majorare de tarife , însă nu exclude ca preţurile să crească sau să scadă în funcţie de cerere

Oficialii UBER au răspuns la cererea Capital cu privire la o eventuală majorare de tarife, după ce companiile de taxi au anunţat că majorează preţurile. Potrivit reprezentanţilor companiei, nu se ia în calcul o creştere a preţului. Oficialii UBER au declarat, pentru Capital, că nu au în vedere o majorare de tarife pentru Bucureşti, însă nu exclud ca preţurile să crească sau să scadă în funcţie de cerere. „În acest moment nu avem în plan să modificăm tarifele, dar nu excludem o modificare în viitor. La UBER, urmărim în primul rând raportul între cerere şi ofertă şi luăm decizia de a mări sau de a scădea tarifele pentru a menţine un echilibru“, a declarat pentru Capital Alexandra Corolea, purtător de cuvânt UBER România