Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Imobiliare

Magazinele au vânzări record şi vor să se extindă, însă nu se mai construiesc malluri noi

Autor: | | 0 Comentarii

Magazinele din România au înregistrat vânzări în creştere cu 7,3% în primul semestru, comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit Institutului Naţional de Statistică. Pentru a profita de salariile majorate ale românilor, retailerii vor să se extindă, însă planurile le sunt date peste cap de numărul limitat de malluri, potrivit unei analize a Cushman & Wakefield Echinox.

Anul acesta, livrările de spaţii comerciale noi vor fi la minimul ultimilor 14 ani, cu un nivel de aproximativ 70.000 de metri pătraţi, potrivit analizei citate. În primul semestru al acestui an s-au finalizat cu 87% mai puţine spaţii decât în aceeaşi perioadă din 2016. Singurele unităţi deschise au fost Prima Shops din Oradea şi extinderea galeriei comerciale a Carrefour în Braşov, în total o suprafaţă de 9.000 mp. Pentru a doua jumătate a anului este pregătită deschiderea unui mall la Râmnicu Vâlcea, extinderea Galaţi Shopping City şi AFI Palace Cotroceni şi inaugurarea etapei a doua de dezvoltare a Prima Shops din Oradea.

Chiar şi în aceste condiţii retailerii caută soluţii de extindere. Magazinele alimentare, în special supermarketurile, şi-au mărit reţelele în acest an. Profi a deschis în ultimele şase luni circa 80 de supermarketuri şi magazine de cartier, în timp ce Lidl şi-a lărgit reţeaua cu încă cinci magazine în aceeaşi perioadă. Kaufland a mai deschis trei hipermarketuri în Lugoj, Braşov şi Craiova. Şi grupul francez Auchan a decis să intre pe segmentul magazinelor de proximitate, cu un nou format pentru piaţa românească. My Auchan a fost deschis în patru benzinării Petrom. Până la finalul anului, Auchan va deschide şi primul său supermarket din România în centrul comercial Bucur Obor din Bucureşti.

Retailerii de îmbrăcăminte şi încălţăminte au continuat să vină în România. Grupul spaniol Inditex, părintele Zara, şi-a adus al optulea brand, denumit Uterque, în Băneasa Shopping City. În acelaşi mall s-au deschis primele magazine Sport Loft şi Longchamp din România. În Vivo! Cluj a fost deschis un magazin nou de încălţăminte Bugatti.

Centrele comerciale dominante din România au ajuns să fie ocupate integral, iar retailerii, în special din sectorul îmbrăcăminte, raportează creşteri semnificative ale vânzărilor, spun brokerii Cushman & Wakefield Echinox, care aşteaptă o majorare a nivelului chiriilor. Astăzi, chiria percepută pentru un spaţiu de 100 mp într-un centru comercial mare din Bucureşti variază între 70 şi 80 euro/mp/lună. Acelaşi tip de spaţiu, dar în afara Capitalei, costă 25-30 de euro/mp/lună. În oraşe precum Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi sau Constanţa chiriile sunt mai mari cu 15-20%. În oraşele mici chiriile sunt de 16-20 euro/mp/lună, potrivit companiei de consultanţă.

 

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro