Venitul total a crescut cu 22% la 1,022 miliarde lei în urma creşterii afacerii, a portofoliului de clienţi şi a volumului activităţii acestora, iar costurile totale au fost de 575 milioane lei, cu 9% mai mult decât în 2014 în principal datorită creşterii activităţii, investiţiilor în dezvoltarea infrastructurii IT, costurilor de reglementare şi noilor angajaţi.

La sfârşitul anului 2015, volumul creditelor pentru clienţi a depăşit 14,4 miliarde lei, cu 29% mai mare decât la finalul anului precedent. Media pieţei a crescut cu 3%, potrivit ING.

Banca deţine o cotă de piaţă în creditare de 6,3%, în creştere comparativ cu 4,8% la finalul lui 2014. Depozitele clienţilor au crescut cu 29% la peste 18,5 miliarde lei, astfel încât cota de piaţă în depozite a ajuns la 6,9% (6% în 2014). În 2015, ING a atras 96.000 clienţi individuali activi ajungând la un total de 866.000.

'Cred că cea mai mare realizare a ING în 2015 este creşterea creditării, atât pentru companii cât şi pentru persoane fizice. Am crescut substanţial finanţarea noastră pentru IMM-uri, oferindu-le servicii la nivelul celor pentru companii mari şi am făcut progrese în domeniul digitalizării reducând costurile de tranzacţionare. De asemenea, pentru clienţii individuali am creat produse care să le simplifice şi îmbunătăţească viaţa', a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

În 2015, numărul de contacte în ING Home'Bank folosind calculatorul a crescut la 23 de milioane, cu 17% mai mult decât în 2014, în timp ce operaţiunile folosind telefonul mobil au crescut exploziv, la 10 milioane în 2015, de opt ori mai mult comparativ cu anul precedent. Pentru a susţine ritmul de dezvoltare, 35% dintre cei 309 nou angajaţi în 2015, a fost în domeniile IT, digital şi business intellingence.

La nivel de grup, ING Bank a înregistrat în 2015 un profit net de peste 4,21 miliarde euro, cu 23,2% mai mare decât în 2014. Randamentul capitalului propriu (ROE) a crescut la 10,8% de la 9,9% în 2014. AGERPRES