Aproximativ 56% dintre toate modelele compacte vândute în luna august în întreaga lume sunt echipate cu motor diesel, după o proporție de 39% în iulie 2010 și 51% în ianuarie 2011, conform unor cifre publicate de auto-types.com.

Printre cele mai populare modele echipate cu motoare diesel sunt Chevrolet Beat, Volkswagen Polo, Maruti Swift și Ford Figo. Aceste modele reprezintă 70% din vehiculele diesel vândute în acest an, conform sursei citate.

În urma cu doar câșiva ani, dieselul reprezenta o proporție a vânzărilor de 28% din piața auto, în timp ce acum, jucătorii din industrie se așteaptă că proporția să ajungă până la 64%.

Studiu recent: Motorul diesel nu este, întotdeauna, mai bun decât cel pe benzină

Cei care au mașini cu motoare pe motorină pot fi considerați "fuel fools" dacă au senzația că este mai ieftin cu motor diesel decât unul pe benzină, spune presa britanică.

Cei de la Auto Express au arătat că multe modele cunoscute de mașini au fost rulate mai mult de 50.000 de km pe an până ca ele să ajungă la un prag în care sunt mai economice decât cele pe benzină.

Astfel, o Skoda Octavia cu un motor diesel de 2 litri, ar trebui să fie rulată cel puțin 50.000 de km pe an, timp de 3 ani, ca să fie mai eficientă decât una cu un motor pe benzină. Prețul de achiziționare este cu 3.000 de lire mai mare.

De asemenea, un Fiat 500 ar trebui să fie rulat aproape 52.000 de km pe an.

Mulți șoferi aleg motoarele diesel pentru că producătorii auto le promovează că sunt mai eficiente din punct de vedere al consumului, însă nivelul costurilor este la fel de ridicat.

Astfel, spun cei de la Auto Express, dacă un britanic parcurge doar maximum 14.000 de km pe an, este lipsit de sens să-și cumpere o mașină cu motor diesel pentru că nu face nicio reducere a costurilor.

"Câți șoferi conduc o mașină de oraș mai mult de 50.000 de km pe an ca să aibă sens să dea bani pe un motor diesel", se întreabă cei de la Auto Express.
SONDAJ Tu ce mașină deții: cu motor pe benzină sau pe motorină?