Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Gabriela Firea caută susținerea Băncii Mondiale pentru a dezvolta transportul feroviar în București

Autor: | | -1 Comentarii

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, s-a întâlnit joi cu o delegaţie a Băncii Mondiale, discuţia axându-se pe proiecte de modernizare a transportului public din Bucureşti şi zonele adiacente, printre care se numără dezvoltarea transportului feroviar pentru călători (urban, periurban şi regional, inclusiv centura feroviară a Capitalei), dar şi proiectul Esplanada.

În cadrul întrevederii, primarul general a evidenţiat necesitatea dezvoltării transportului feroviar urban şi periurban, care este de "importanţă strategică" pentru dezvoltarea pe termen mediu şi lung a oraşului. 

"Acesta se poate dezvolta prin valorificarea reţelei de cale ferată existentă în municipiul Bucureşti care în prezent este abandonată. Această reţea de transport feroviar pentru călători ar putea lega Bucureştiul de Giurgiu, Zimnicea, Alexandria, Roşiori, Găeşti, Titu, Urziceni, Lehliu, Olteniţa sau chiar Ploieşti", a precizat Firea, citată de Agerpres. 

Primarul general a menţionat că Bucureştiul se numără printre puţinele oraşe europene care beneficiază de o centură feroviară având o lungime de 80 km, structură de transport care în prezent nu este valorificată la adevăratul său potenţial. "Nu se poate imagina o strategie de dezvoltare a Bucureştiului, fără a include centura feroviară în sistemul de transport public al oraşului. Această linie ar trebui integrată în acest sistem şi preluată de către municipalitate pentru a fi utilizată în scopul transportului de călători", a afirmat Firea. 

Potrivit sursei citate, această linie de centură trebuie reabilitată şi modernizată, gările de pe traseu trebuie de asemenea refuncţionalizate şi este necesară realizarea unor puncte intermodale pentru transferul călătorilor între trenuri, metrouri şi autobuze. 

O altă variantă de optimizare a transportului public despre care s-a discutat în cadrul întrevederii este studierea oportunităţii introducerii unor linii de tip monorail/ tren uşor suspendat, în zonele în care nu există posibilitatea de realizare a reţetelor la nivelul solului. 

Reprezentanţii Băncii Mondiale şi-au exprimat interesul de a se implica în aceste proiecte, având în vedere că Bucureştiul are, pentru prima oară, o Asociaţie de Dezvoltare Intercomunitară (ADIBI) care va dezvolta proiecte de transport în regiunea metropolitană. 

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

25 aprilie 2018

O NOUĂ AUTOSTRADĂ în România. Este GATA! VIDEO

Transporturi si Infrastructura

23 aprilie 2018

DE NECREZUT! În 2020 vom avea primii km din autostrada Comarnic-Brașov

Transporturi si Infrastructura

23 aprilie 2018

Ziua Feroviarilor, serbată de 2.000 de sindicalişti prin protest

Transporturi si Infrastructura

23 aprilie 2018

Compania aeriană care tocmai a anulat 25% din zboruri

Transporturi si Infrastructura

20 aprilie 2018

Ceferiștii au intrat la discuţii cu reprezentanţii Executivului

Transporturi si Infrastructura

19 aprilie 2018

Primele INTENȚII privind cea mai așteptată autostradă din România

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.