Reprezentantul constructorilor consideră că motivul pentru care, de 27 de ani, România nu este în stare să construiască câţiva kilometri de autostradă sau de cale ferată în fiecare an este dat de capitalul românesc care este ca în anii `90.  Erbaşu vede capitalul românesc ca fiind prizonier capitalului străin şi consideră că este nevoie de un echilibru între cele două.

„Unii constructori sunt eliminaţi pentru lucruri minore şi câştigă alţii cu două mape şi un BMW. Firmele nu au muncitori, poţi să le pui euro călare unii peste alţii, că nu se fac autostrăzile. Fără muncitori nu se fac. Experţii îi găseşti, dar mii de muncitor nu îi găseşti peste noapte“, explică preşedintele patronatului.  

El avertizează că sunt firme potente financiar, doar cu specialişti şi fără a fi nevoite să calce în România, care câştigă contracte de miliarde de euro, după care umblă să caute constructori români care să lucreze pentru 60% din preţul cu care au câştigat ei licitaţia, care şi acela era un preţ mic.

„Soluţia magică de remediere a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este înfiinţarea unei firme de stat. Adică se presupune că va face mai bine şi mai ieftin ce nu au făcut firmele private. În 2-3 ani, cine va lucra prin aceste companii va vedea şi calitatea şi rentabilitatea şi costurile. Aşa a mai apărut şi această concurenţă neloială pentru firmele private. O să se întoarcă tot la firmele private, dar nu o să mai aibă pe cine alerge“, declară Cristian Erbaşu.

În urma unor modificări legislative făcute în 2016, Erbaşu se aşteapta să vadă o mai bună selecţie a constructorilor în licitaţiile publice. Cu această speranţă, firma sa a început să depună oferte la CNAIR, dar acum spune că se gândeşte să se oprească, pentru că a concluzionat că lucrurile sunt neschimbate.

Conferința Transporturi și Infrastructură 2018 a fost organizată de Capital, la Hotel Domenii Plaza, cu sprijinul partenerilor: Delta Bloc, Danube Total Grup, Grampet Group, SCC Erbașu și International Lazar