Totodată, începând de luni, vor începe să funcţioneze sub brandul Lidl şi cele 107 magazine preluate de la Plus anul trecut. Acestea au trecut printr-un proces de rebranduire şi renovare. Potrivit reprezentanţilor Lidl, în magazine vor fi prezente aproximativ 1.200 de produse, 80% dintre ele fiind mărci proprii.

Printre cei care vor fabrica produse care vor fi comercializate sub mărcile Lidl se numără Albalact, Vel Pitar şi Cris Tim. Oficialii Lidl au precizat că două treimi din mărfurile pe care le vor avea pe rafturi vor fi produse în România.

"Deocamdată, ne focusăm pe extinderea reţelei, numai în ultima perioadă am angajat circa 800 persoane", a declarat Gabor Teleki, membru al Consiliului de Conducere.

Potrivit reprezentanţilor lanţului de magazine de tip discount, alte 17 unităţi se află în construcţie, urmând a fi finalizate în perioada următoare. Dintre acestea, două se află în Bucureşti.

Urmează magazine în Constanța și Suceva

Potrivit lui Sergiu Fala, director de expansiune, Lidl se orientează către oraşe cu o populaţie de peste 30.000 de locuitori, însă, odată cu creşterea puterii de cumpărare, ar putea lua în considerare deschiderea unor unităţi şi în localităţile mai mici.

Autorizaţii de construire pentru noi magazine au obţinut şi în Constanţa şi Suceava, însă, deocamdată, nu au pornit lucrările în aceste oraşe, a precizat acesta.

O altă investiţie a germanilor în România o reprezintă şi un centru logistic de la Iernut, judeţul Mureş, care are o suprafaţă de 40.000 mp. Oficialii lanţului de magazine au refuzat, însă, să vorbească despre valoarea investiţiilor în România. Însă, au făcut referiri la numărul de angajaţi pe care îi vor avea, precizând că, în fiecare din cele 118 magazine pe care le au, lucrează circa 30-50 persoane, iar în cele trei centre logistice, Ploieşti, Chiajna şi, în viitor, Iernut, vor lucra câte 200-250 în fiecare centru.

Anul trecut, Lidl România a avut o cifră de afaceri de 1,45 miliarde de lei, în creştere cu 11% faţă de 2009.