Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

DEZNODĂMÂNT NEFERICIT pentru cea mai AȘTEPTATĂ AUTOSTRADĂ din România

Autor: |

Nici cea de-a treia încercare a francezilor de la Vinci se pare că nu are sorți de izbândă. Contractul pentru autostrada Comarnic-Brașov, primul proiect care urma să se facă în baza unui contract de concesiune, adică pe banii constructorului, nu a fost semnat nici acum, după 10 luni de la desemnarea constructorului.

Mai mult, conform ultimelor discuţii pe marginea acestui subiect există indicii clare că înţelegerea cu Vinci-Strabag-Aktor, consorţiul desemnat câştigător în decembrie 2013, va pica.

Primul şi cel mai important indiciu că autostrada Comarnic-Braşov nu va fi realizată de consorţiul menţionat mai sus constă în faptul că proiectul trebuie inclus în deficitul bugetar.

Potrivit unor surse din cadrul Ministerul Transporturilor, până în prezent, reprezentanţii Eurostat nu au fost de acord ca acest proiect să nu apară în deficitul bugetar. Ministrul transporturilor, Ioan Rus, declara în luna august, la adevarul.ro, că din punct de vedere al traficului, Comarnic-Braşov se califică pe prima poziţie pentru a deveni autostradă, însă “ne încurcă deficitul bugetar”.  “Să zicem că ei fac autostrada în patru ani şi costă 2 miliarde de euro şi noi le-o plătim în 25 de ani. Una e să îmi pună în deficit 500 de milioane de euro pe an în patru ani şi alta e să îmi treacă 70 de milioane de euro pe mai mulţi ani. Pentru că aşa îmi impactează bugetul, trebuie să reducem alte cheltuieli din alte părţi”, spunea Ioan Rus, în urmă cu două luni.

Al doilea indiciu este sursa de finanţare. Surse din cadrul CNADNR, ne-au precizat, la finele lunii trecute, că reprezentanţii consorţiului nu au reuşit să obţină finanţarea necesară pentru acest proiect. “Vinci a reuşit să obţină angajamente clare de finanţare pentru demararea lucrărilor, însă nu pentru toată suma. Ei speră ca în termen de 1-2 luni să resolve această problemă”, ne-au precizat sursele din CNADNR.

Un alt indiciu este modificarea traseului şi obţinerea avizului de mediu. Economica.net arăta în urmă cu câteva zile că proiectul a suferit modificări de traseu, ceea ce înseamnă că este necesară actualizarea Acordului de Mediu.

Includerea autostrăzii Comarnic-Braşov în categoria proiectelor care vor fi realizate cu FONDURI EUROPENE, aşa cum apare în Master Planul General de Transport , este cel mai concludent indiciu că înţelegerea cu francezii nu mai are şanse să fie dezvoltat. Acum autorităţile vor să-I convingă pe reprezentanţii Comisiei Europene să finanţeze acest proiect.

“Într-o lună de zile, estimez eu, o lună şi ceva, să vină comentariile din partea Comisiei Europene”, spune Eugen Teodorovici, ministrul Fondurilor Europene, citat de digi24.ro.

Conform sursei citate, şefii de la Transporturi se pregătesc pentru un nou eşec al autostrăzii Comarnic- Braşov.

Prima încercare care a eşuat era înb anul 2004, în perioada Guvernării Năstase. A urmat apoi contractul din 2009 cu asocierea Vinci-Aktor, iar acum cea de-a treia, tot cu francezii.

Și a treia încercare e cu ghinion pentru Narcis Neaga

Actualul director general al CNADNR, Narcis Neaga, a fost omul care s-a ocupat de toate cele trei concesionări, aşa cum reiese şi din CV-ul actualului director general. Neaga avea mari speranţe că de data aceasta va reuşi, însă şansa se pare că nu este de partea lui.

La finele lunii mai, Narcis Neaga declara că în luna iulie contractul de concesiune pentru autostrada Comarnic-Braşov va fi semnat. 'Contractul de concesiune va fi semnat în luna iunie. S-a găsit cea mai mare parte din finanţarea necesară', a afirmat Neaga, aşa cum a scris Capital aici.

'Infirm toate zvonurile cu privire la retragerea Vinci. Contractul se va semna în mai puţin de o lună', a subliniat Narcis Neaga. Oficialul CNADNR a precizat că lucrările vor începe după încă o lună de la semnarea contractului. 'Autostrada va fi realizată în etape. Vom şti termenul de finalizare după semnarea contractului, la fel şi costurile, în funcţie de negocieri', a arătat acesta.

Și premierul Victor Ponta era la fel de convins, la începutul anului, că lucrările vor începe pe 20 aprilie 2014. El anunţa că în 2016 vom putea circula pe autostradă, cel mai târziu în 2017.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

23 mai 2017

CFR anunță un profit de 400-500 mil. lei pentru 2016

Transporturi si Infrastructura

22 mai 2017

Cine pilotează „bijuteria” din flota TAROM

Transporturi si Infrastructura

22 mai 2017

Primăria renunță la benzile unice din nordul Capitalei

Transporturi si Infrastructura

19 mai 2017

Unde vor zbura noile avioane TAROM

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro