'De la începutul ei, în 2010, această cooperare a furnizat ce a promis, şi chiar mai mult. Cu siguranţă este o realizare care va fi continuată', a afirmat şeful Daimler, Dieter Zetsche, la Salonul auto de la Paris.

În 2010, cei trei producători auto şi-au unit forţele pentru a dezvolta o nouă generaţie de modele Smart (Daimler) şi Twingo (Renault). Compania franceză a început în septembrie vânzarea vehiculelor sale.

'Acest parteneriat a accelerat lansarea de vehicule şi a reprezentat un avantaj strategic pentru Renault-Nissan. Rămânem încrezători în privinţa relaţiei noastre în viitor', a apreciat şeful alianţei, Carlos Ghosn.

Versiunea cu două locuri a noului Smart este construită la fabrica din Hambach, Franţa, în timp ce versiunea cu patru locui şi modelul Twingo sunt realizate la uzina Renault din Novo Mesto, Slovenia. Toate cele trei maşini sunt prezentate la Salonul auto de la Paris.

Tot vineri Daimler a anunţat că divizia sa de camioane Mitsubishi Fuso şi Nissan au semnat acordul pentru un vehicul comercial ce va fi produs de ambele companii.

 

În iunie, Daimler AG şi alianţa Renault-Nissan au anunţat că vor investi un miliard de euro (1,36 miliarde de dolari) pentru a dezvolta modele mini şi pentru a construi o fabrică în Mexic, o decizie care va extinde colaborarea între brandurile de lux Mercedes-Benz şi Infiniti.

Companiile, care vor împărţi costurile societăţii mixte, au anunţat că vor construi o fabrică cu o capacitate de producţie de 300.000 de vehicule în Aguascalientes, Mexic, unde Nissan are deja o uzină. În 2021, când fabrica din Aguascalientes va ajunge la deplina capacitate de producţie, vor lucra aici 5.700 de angajaţi.

Mercedes-Benz şi Infiniti vor colabora în domeniul cercetării, al design-ului şi al producţiei de modele compact de lux, vehiculele fiind vândute pe plan global de Daimler şi Nissan. Producerea maşinilor în Mexic va permite Mercedes şi Infiniti (divizia de lux a Nissan) să vândă maşini în SUA evitând anumite costuri legate de valută şi taxe vamale. De asemenea, costurile cu forţa de muncă în Mexic sunt mai scăzute decât în Germania, Japonia şi SUA.

Pe plan global, producătorii auto caută modalităţi de a reduce costurile de dezvoltare a vehiculelor. Una dintre modalităţi ar putea fi folosirea platformelor comune pentru a sprijini fabricarea vehiculelor de diferite dimensiuni.

Renault-Nissan, care funcţionează sub forma unei alianţe globale din 1999, a convenit în 2010 să înceapă să coopereze cu Daimler pentru unele proiecte. Cei trei producători colaborează pentru producţia în comun a unor motoare, iar modelele Twingo Renault şi Daimler Smart au fost dezvoltate pe baza aceleiaşi platforme. Acest parteneriat s-a concretizat şi în preluarea unor participaţii încrucişate modeste. Daimler deţine 3,10% din acţiunile Renault şi o participaţie similară la Nissan, în timp ce Renault posedă 3,10% din capitalul Daimler.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES