Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Cine câștigă din transferul Portului Constanța. Miza este mare: "vorbim de venituri de aproximativ un miliard de euro anual"

Autor: | | 11 Comentarii

Sute de angajați în stradă. Proteste. Mult zgomot și declarații incendiare. Două tabere în conflict. Problemele din Portul Constanța sunt departe de a se fi încheiat.

Ce se va întâmpla cu Portul Constanţa? După ce zilele trecute sute de angajaţi au ieşit la protest, nemulţumiţi de faptul că 13 % din acţiunile Administraţiei Porturilor Maritime ar urma să treacă la Consiliul Local Constanţa, nici acum lucrurile nu par foarte clare. „Există tensiuni. Există temeri. Pe de o parte, angajaţii protestatari încearcă să oprească procedura prin care Ministerul Transporturilor nu va mai fi acţionar majoritar. Pe de alta, sunt cei care susţin această schimbare“, spun surse din Ministerul Transporturilor. Oricum ar fi, este clar că „cineva“ tot are de pierdut. Iar miza este mare: „vorbim de venituri de aproximativ un miliard de euro anual“, punctează aceleaşi surse.

Încă din toamna anului trecut, reprezentanţii sindicatelor din port au cerut oficialilor din Ministerul Transporturilor „să oprească transferul Portului Constanţa de la minister la autorităţile locale“.

Citiţi şi: Ce ar trebui să ştie Dan Șova despre portul Constanţa

„O asemenea măsură ar putea avea ca efect o imixtiune sporită a factorului politic în deciziile administraţiei portuare, ceea ce ar putea duce la o instabilitate economică şi la o scădere a încrederii investitorilor străini în mediul de afaceri românesc“, spuneau atunci reprezentanţii sindicatelor. Lucru pe care aceştia îl susţin şi acum. Nemulţumirile s-au acutizat recent, după ce premierul Victor Ponta a declarat că procedura de transfer a acţiunilor Portului Constanţa către Consiliul Local va continua. În acelaşi timp, primul- ministru a spus că Portul „se va dezvolta mai bine“ după ce o parte din acţiuni vor fi listate la bursă. „Este vorba de privatizarea a 14% din ce are Guvernul în acest moment. Să scoatem pe bursă, astfel încât să avem la Portul Constanţa o treime capital privat“, a spus Ponta.

„Picătura care a umplut paharul“

„Oare chiar va fi aşa?“, se întreabă sursele citate. Și continuă: „A fost picătura care a umplut paharul. La scurt timp, 300 de angajaţi au ieşit în stradă, pentru prima oară în ultimii doi ani. Practic, reprezentanţii sindicatelor se tem pentru locurile de muncă şi pentru faptul că, în timp, se va ajunge la privatizarea companiei“. În altă ordine de idei, ministrul transporturilor, Dan Şova, a declarat, zilele trecute, că membrii Comisiei Europene se vor pronunţa cu privire la intenţia autorităţilor române de a transfera 13% din acţiunile deţinute la Portul Constanţa la administraţia locală. „Menţinerea unui centralism la nivelul Ministerului Transporturilor în Portul Constanţa nu are legătură cu realităţile europene. Mai mult, în anul 2008, atunci când s-a făcut transferul gratuit a 20% din acţiuni, nimeni nu a cerut acordul Uniunii Europene. Pe data de 5 mai, am sesizat CE, am arătat că infrastructura strategică va rămâne în proprietatea statului şi în administrarea ministerului şi am cerut să se pronunţe dacă se creează un avantaj nelegal Consiliului local Constanţa prin acest transfer“, a subliniat Șova.

O scurtă incursiune în istoria portului aduce la lumină momentul-cheie care l-a transformat în „poarta maritimă“ a României. Totul a început acum mai bine de zece ani, când Portul Constanţa a devenit operaţional, cu facilităţi vamale. „Iniţiativa şi adoptarea statutului de port liber a fost o măsură foarte bună faţă de sistemul anterior care impunea o limitare a activităţilor de comerţ exterior şi, implicit, a activităţii economice desfăşurate acolo“, spunea, citat de Agerpres, Viorel Panait, preşedintele Asociaţiei „Operatorul Portuar“.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

16 octombrie 2017

Investiţii de miliarde pe calea ferată

Transporturi si Infrastructura

10 octombrie 2017

Firmele de transport din Europa de Vest fac profit pe spatele şoferilor ...

Transporturi si Infrastructura

09 octombrie 2017

Zborurile Air Berlin vor fi oprite luna aceasta

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro