Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Campioni pe cărări de munte: cele mai bune mașini 4X4

Autor: | | 2 Comentarii

La finalul lunii mai a avut loc cea de-a XVII-a ediție a trofeului „Cel mai 4x4”, eveniment care a grupat la start cele mai noi modele de SUV-uri și vehicule al căror principal „teren de joacă” începe dincolo de asfalt. Suzuki SX4, Jeep Grand Cherokee, Jeep Wrangler și Volkswagen Amarok sunt învingătorii celor patru categorii.

La doi paşi de Câmpulung Muscel, pe şoseaua plină de viraje dintre Lereşti şi barajul Râuşor, acolo unde se desfăşoară şi o probă a Campionatului Naţional de Viteză pe Traseu Montan (VTM), a început aventura celei de a XVII-a ediţii a trofeului „Cel mai 4X4”. Cele 13 vehicule intrate în concurs – Dacia Duster, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan X-Trail, Peugeot 3008, Renault Kadjar, Jeep Grand Cherokee, Jeep Wrangler Rubicon, Jeep Renegade Trailhawk, Land Rover Discovery, Suzuki SX4, Isuzu D-Max şi Volkswagen Amarok – şi-au demonstrat mai întâi calităţile pe asfalt. Capitole precum manevrabilitate, confort, sisteme de asistenţă, infotainment şi conectivitate sau consum au fost punctate de membri juriului care au testat, pe rând, fiecare vehicul. Scârţâitul anvelopelor, fumul degajat de frâne şi mugetul motoarelor au înlocuit pentru câteva ore liniştea caracteristică zonei.

 

În a doua zi a testelor, cea rezervată traseelor pe drumuri neamenajate, vehiculele au fost împărţite în două categorii, una rezervată SUV-urilor cu garda la sol redusă şi trenuri de rulare adaptate mai degrabă pentru „jungla urbană”, iar cealaltă vehiculelor pentru care noroiul, nisipul, parful sau stâncile sunt cei mai buni parteneri de „joacă”. Dacă prima categorie a avut de parcurs un drum forestier destul de simplu din zona Dragoslavele, dar cu zone în care era nevoie de ceva îndemânare şi atenţie, cea de-a doua a lăsat deoparte orice teren stabil înaintând cu ambiţie printre stânci şi copaci, pe cărări de la poalele vârfului Prislop rezervate doar animalelor. Anvelopele s-au dovedit cuiul lui Pepelea pentru multe dintre modelele care, în teorie, se pot deplasa oricând în teren accidentat, însă regulamentul competiţiei prevede clar ca acestea să fie cele din echiparea cu care au fost omologate vehiculele în România. De altfel, acelaşi regulament nu permite nici îmbunătăţiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei fiind testate de juriu doar variantele standard.

 

Patru învingători

La finalul celor două zile de competiţie, cele patru secţiuni ale concursului au avut câte un învingător. Astfel la categoria „SUV”, s-a aşezat confortabil în fotoliul de lider Suzuki SX4, micul model nipon depăşind la distanţă considerabilă contracandidate precum Dacia Duster, Hyundai Tucson,  Kia Sportage, Nissan X-Trail, Peugeot 3008 şi Renault Kadjar. Este interesant de menţionat că şi anul trecut această secţiune a competiţiei a fost câştigată tot de un model Suzuki, pe atunci Vitara S demonstrând că marca trece printr-o perioadă fastă pe piaţa din România.

Categoria „SUV Premium” a fost câştigată de Jeep Grand Cherokee, impozantul vehicul fiind apreciat atât pentru comportamentul pe şosea cât şi pentru cel de pe teren accidentat. Un alt model Jeep, Wrangler Rubicon de această dată, şi-a adjudecat titlul la categoria „off-road” impresionând prin capacitatea sa de a depăşi orice obstacol graţie unui tren de rulare extrem de flexibil. E drept însă că, pe asfalt, maşina nu se ridică nici pe departe la nivelul SUV-urilor echipate cu o mulţime de sisteme electronice. Cel de-al patrulea câştigător al trofeului „Cel mai 4x4” a fost Volkswagen Amarok. Acesta a dominat autoritar secţiunea „pick-up” graţie unui nou propulsor foarte competent şi unui confort peste media segmentului.

 

Suzuki SX4 – Cel mai 4X4 SUV

Câştigătorul secţiunii SUV, noul Suzuki SX4 poate fi comandat cu trei variante de motorizare, două alimentate cu benzină (1.0 Boosterjet, 1.4 Boosterjet) şi una diesel (1.6 DDIS), şi patru niveluri de echipare Cool, Passion, Spirit si Luxus. În funcţie de echipare, SX4 are şapte airbag-uri, centuri pretensionate ELR cu prindere în trei puncte, cu limitatoare de forţă şi reglabile pe înălţime (faţă), centuri cu prindere în trei puncte (spate), sistem ISOFIX de prindere a scaunului de copil, bare impact lateral în uşi, ABS + EBD, ESP, sistem autonom de asistenţă la frânare (Radar Brake Support), semnalizare vizuală pentru frânarea de urgenţă, sistem de asistenţă la pornirea din rampă, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, funcţie de asistare la frânare, shift lock (AT, TCSS), lumini de zi standard sau cu LED şi pedalier retractabil (în caz de accident). Suzuki SX4 are un preţ de bază cu TVA de 14.500 de euro.

 

Jeep Grand Cherokee – Cel mai 4X4 SUV premium

 

Istoria mărcii obligă noul Jeep Grand Cherokee să tindă spre vârful oricărui clasament, iar modelul care a cucerit trofeul „Cel mai 4X4 SUV premium” a demonstrat că americanii ştiu să producă maşini care îmbină perfect stabilitatea şi confortul pe asfalt cu capacităţile off-road avansate. Grand Cherokee poate fi comandat cu două verisuni de motorizare – 3.0 TD V6 250 CP sau 6.4 V8 HEMI 468 CP – şi patru niveluri de echipare: Limited, Overland, Summit şi SRT8. Preţurile de catalog încep de la 59.401 euro şi urcă până la 87.069 euro, însă în acest moment există o ofertă care reduce preţurile la 49.401 euro, respectiv, 77.069 euro.

Jeep Wrangler Rubicon - Cel mai 4x4 Off-Roader

Wrangler este modelul cel mai apropiat de valorile istorice ale mărcii Jeep. Deşi nu este un artist al asfaltului, odată ieşit pe teren accidentat vehiculul depăşeşte cu graţie şi uşurinţă orice obstacol. Trei niveluri de echipare sunt disponibile în România, toate având aceeaşi motorizare – 2.8 CRD - şi cutie automată. Preţurile încep de la 36.890 euro (Sport) şi urcă până la 44.030 euro (Rubicon), însă, ca şi în cazul fratelui mai mare, Grand Cherokee, există o ofertă promoţională care reduce preţurile la 35.046 euro, respectiv, 41.829 euro.

 

Volkswagen Amarok – Cel mai 4x4 pick-up

 

Singurul pick-up din oferta Volkswagen a devenit, urmând direcţia întregului segment de piaţă, mult mai confortabil decât în trecut. Dotările, calitatea finisajelor, dar şi comportamentul pe şosea îl apropie tot mai mult de zona SUV-urilor, însă atunci când iese de pe asfalt vehiculul îşi arată adevăratele calităţi. Nimic nu pare a îi sta în cale impozantului Amarok, iar noua motorizare V6 diesel care dezvoltă 204 CP şi 500 Nm este pe cât de potentă pe atât de prietenoasă cu şoferul. Preţurile cu TVA pentru Volkswagen Amarok încep de la 37.330 de euro.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro