Grupul Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

'BEI ar putea fi afectată de scandalul emisiilor deoarece trebuie să îndeplinim anumite ţinte de mediu cu creditele noastre', a declarat Werner Hoyer pentru Sueddeutsche Zeitung într-un articol ce urmează să fie publicat luni. Potrivit Sueddeutsche Zeitung, începând din 1990 şi până în prezent BEI a acordat Volkswagen credite în valoare de 4,6 miliarde de euro, printre altele şi pentru dezvoltarea de motoare cu emisii reduse precum şi pentru construcţia de facilităţi în America de Sud.

BEI va derula 'o investigaţie amănunţită cu privire la scopurile în care VW a utilizat fondurile' şi dacă va descoperi că fondurile au fost utilizate pentru alte scopuri decât cele intenţionate, BEI va fi nevoită să-şi pună întrebarea 'dacă trebuie să cerem returnarea creditelor', a spus Werner Hoyer. Acesta a subliniat că este 'foarte dezamăgit' de Volkswagen, adăugând că relaţia BEI cu constructorul auto va fi afectată de scandalul falsificării testelor de poluare.

Banca Europeană de Investiţii, cu sediul în Luxemburg, a fost constituită prin Tratatul de la Roma din 1958. Acţionarii BEI sunt statele membre ale Uniunii Europene, iar accentul principal al activităţilor de creditare ale BEI este pus pe finanţarea de proiecte ce promovează o dezvoltare regională echilibrată şi coeziunea economică şi socială într-o Uniune Europeană extinsă.