Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Autostrada Transilvania intră în linie dreaptă. Anul viitor se inaugurează încă 47 km

Autor: |

Proiectele tehnice şi autorizaţiile de construcţie pentru 37 km de autostradă, între Târgu Mureş şi Câmpia Turzii, vor primi, în perioada imediat, următoare aprobarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

Constructorii autostrăzii Transilvania, porţiunea aflată între Târgu Mureş şi Câmpia Turzii, au demarat procedurile de relocare a utilităţilor. Oficialii Com­paniei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale ne-au precizat că nu se lucrează fără autorizaţie de construcţie pe loturile din autostrada Transilvania. „Autostrada Braşov-Borş, tronsonul Târgu Mureş-Ogra lot 1 este în relicitare. Am transmis anunţul la Agenţia Naţională pentru Achziţii Publice, aşteptăm validarea documentaţiei după care urmează relicitarea lotului. Tronsonul Târgu Mureş-Ogra, lot 2 în lungime de 10,1 km este în execuţie, iar stadiul fizic în acest moment este de aproximativ 7,5%. Pentru secţiunea 2A, lot 1 Ogra km 0,00 - Iernut km 3,6, lot 2, Iernut km 3,6 - Cheţani km 21,5 şi lot 3, Cheţani km 21,5 - Câmpia Turzii km 37, urmează avizarea proiectelor tehnice de către Comisia Tehnico-Economică din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România“, au declarat oficialii CNADNR.

Potrivit acestora, cele trei loturi în lungime de aprox 37 km sunt în perioada de patru luni de proiectare. „Odată cu avizarea proiectării celor 37 km de autostradă între Târgu Mureş şi Câmpia Turzii vom obţine acordurile de mediu şi autorizaţiile de construcţie. Avem toate premisele ca lucrările de construcţie să înceapă efectiv anul acesta, iar anul viitor în septembrie să fie deschisă circulaţia pentru cei aproximativ 47 km de autostradă între Târgu Mureş şi Câmpia Turzii“, ne-au mai declarat oficialii Companiei de Autostrăzi.

Lucrările de cercetare arheologică s-au finalizat

Între timp, cercetătorii au finalizat lucrările de arheologie pentru cele cinci situri descoperite pe 17,9 km din autostrada Târgu Mureş-Câmpia Turzii. „Cercetarea  arheologică se termină la sfârşitul acestei luni după care începe construcţia efectivă a celor aproximativ 18 km de autostradă între Iernut şi Cheţani. Cercetătorii au încă un singur sit de terminat după care încep procedurile de relocare a utilităţilor. Dacă nu ploua câteva zile se termina cercetarea arheologică“, a menţionat Cristian Becheru, reprezentantul antreprenorului italian Astaldi, liderul asocierii Astaldi SPA - Max Boegl Romania SRL - Astalrom SA - Consitrans SRL, constructorul lotului de autostradă Iernut - Cheţani. Reprezentantul antreprenorului a mai explicat că este nevoie de avizul proiectului de la Compania Naţională de Autostrăzi, după care demararează procedura pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie. „După obţinerea avizului privind proiectarea, documentaţia se transmite la minister pentru autorizaţia de contruire. Până se eliberează autorizaţia de construcţie continuăm să încheiem contracte cu diverşi furnizori şi am demarat procedura de subcontractare a utilităţilor. Este nevoie de specialişti pentru relocarea utilităţilor“, a subliniat Cristian Becheru. 

Peste 5% din valoarea unui contract implică relocarea conductelor

Costructorii celor 37 km de autostradă, între Târgu Mureş şi Câmpia Turzii au de relocat conductele companiilor Transgaz, Transelectricac şi E.ON. „Conductele Transgaz sunt cele mai complicat de relocart pentru că este gaz sub presiune. Pentru secţiunea de 17,9 km de autostradă trebuie relocate aproxiamtiv 2 km de conductă. În partea dinspre Târgu Mureş este de relocat 1,6 km de conductă de gaz care se intersectează cu autostrada Transilvania. Cea mai mare problemă pentru constucţia unei autostrăzi în România o reprezintă relocarea utilităţilor. În Ungaria şi alte ţări, înainte de a licita o lucrare, autorităţile se ocupă de arheologie şi relocarea utilităţilor. Constructorii primesc terenul liber. Pentru relocarea reţelelor Transelectrica este nevoie de un program special. Peste 5% din valoarea unui contract implică relocarea conductelor“, a mai declarat Bechreu.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a împărţit cei aproximativ 56 km de autostradă, între Târgu Mureş şi Câmpia Turzii în cinci loturi, iar asocierile de firme care au câştigat contractele au oferit preţuri de sub 5 milioane euro/km. În aprilie, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Cătălin Homor, anunţa că unul din cele cinci loturi ale autostrăzii Târgu Mureş - Câmpia Turzii, (Târgu Mureş - Ungheni 9,2 km), a fost reziliat la cererea constructorului. Restul de patru loturi, în lungime de aproximativ 47 km de autostradă, între Târgu Mureş şi Câmpia Turzii, vor costa circa 224 milioane euro, respectiv 4,76 milioane euro/km.

Lucrări de artă între Târgu Mureş şi Câmpia Turzii 

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

25 iunie 2017

Preţul energiei electrice ar putea creşte în continuare

Transporturi si Infrastructura

20 iunie 2017

Blue Air va achiziţiona şase aeronave Boeing 737 Max

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro