"Poliţia Română operaţionalizează prevederile OUG nr. 41 din 2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. Atât copia actului de identitate, necesară obţinerii unor documente de la poliţie (cazier judiciar, avize, atestate etc.), cât şi dovada plăţii amenzii de circulaţie se pot trimite, scanate, pe adresa de e-mail a fiecărui inspectorat de poliţie judeţean, precum şi a Poliţiei Capitalei", informează un comunicat al Inspectoratului General al Poliţiei Române (IGPR). 

Pentru a nu mai apela la serviciile poştale sau pentru a nu se mai deplasa la unitatea de poliţie, cetăţenii pot trimite dovada plăţii amenzii la e-mail-ul unităţii teritoriale din care face parte agentul constatator care i-a sancţionat. 

"De asemenea, nu mai este nevoie să veniţi cu copie xerox a cărţii de identitate pentru a obţine documente eliberate de poliţie. Este suficient să transmiteţi copia scanată a documentului de identitate pe e-mail-ul inspectoratului de poliţie judeţean sau al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti", se arată în comunicat. 

Totodată, pentru obţinerea certificatului de cazier judiciar, nu se mai solicită timbrul fiscal în valoare de 2 lei. 

Certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc, sau în cel mult 3 zile de la data solicitării, în situaţiile în care cererea este depusă în România. Agerpres