Veniturile din servicii, în bază organică, au scăzut în primele trei luni din acest an cu 3,8%, dar datele reprezintă o îmbunătăţire faţă de declinul de 4,8% înregistrat în precedentele trei luni. Veniturile au fost afectate de concurenţa strânsă din Europa, de reglementările privind reducerea preţurilor şi de scăderea numărului de apeluri în Europa, pe fondul recesiunii.

Vodafone a anunţat în februarie finalizarea celei de-a treia mari tranzacţie încheiată vreodată în sectorul corporatist, vânzarea participaţiei de 45% deţinută la Verizon Wireless, cel mai mare operator de telefonie mobilă din SUA, pentru 130 de miliarde de dolari. Cu banii obţinuţi, Vodafone intenţionează să demareze o nouă fază de investiţii, denumită "Project Spring", pentru a acoperi 90% din principalele sale pieţe europene cu servicii 4G, Internet de mare viteză şi pentru a dezvolta reţeaua de fibră optică la preţuri sustenabile până în 2016.

Totalul investiţiilor anunţate, marţi, de Vodafone se ridică la aproximativ 19 miliarde de lire sterline (32 miliarde de dolari), în următorii trei ani.

Grupul britanic a avertizat că în anul financiar care s-a încheiat la 31 martie 2015 va înregistra o scădere a câştigurile înainte de taxe, impozite, depreciere şi amortizare (EBITDA) la 11,4 – 11,9 miliarde de lire sterline, pe fondul cheltuielilor demarate cu 'Project Spring'. Afacerile Vodafone din Africa şi India au ajutat compania să compenseze declinul din Europa.

Vodafone are divizii în 30 de ţări de pe cinci continente şi peste 50 de reţele partenere în întreaga lume. Vodafone România, o divizie a Vodafone Group Plc, a ajuns la 8.315.389 clienţi, la data de 31 decembrie 2013, ceea ce reprezintă o creştere cu 132.466 de clienţi, faţă de trimestrul anterior. 

Veniturile Vodafone România au scăzut cu 2,2% în anul financiar 2013/2014

Veniturile totale ale Vodafone România au scăzut cu 2,2%, în anul financiar 2013 – 2014, până la 748,5 milioane de euro, faţă de exerciţiul precedent, iar veniturile înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) au totalizat 248,4 milioane de euro, a anunţat, marţi, compania.

Veniturile din servicii pentru întregul an financiar au fost de 703,7 milioane de euro, în scădere cu 0,9% faţă de exerciţiul financiar precedent, în principal din cauza reducerii tarifelor de terminare (tarifele maxime pe care operatorii telecom din România le pot fixa între ei pentru stabilirea preţului final al apelurilor la puncte fixe şi mobile). Fără impactul acestora, veniturile din servicii pentru anul financiar 2013 – 2014 au crescut organic cu 2%.

Veniturile din servicii pentru primul trimestru din 2014 au totalizat 173,6 de milioane euro, în creştere cu 3,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013, în baza organică.

Vodafone România avea 8.185.680 clienţi la serviciile de telefonie mobilă, la 31 martie 2014, în creştere cu 104.390, faţă de 2013.

Veniturile din date mobile au crescut cu 20,5%, în T1 2014, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013. Pentru întregul an fiscal 2013 – 2014, veniturile din date mobile au crescut cu 25,1%, faţă de anul financiar anterior.

Veniturile înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA), ca procent din venituri, au fost de 33,2%, în scădere cu 2,8 puncte procentuale, comparativ cu anul trecut.

La 31 martie 2014, clienţii serviciilor pe bază de abonament au reprezentat 41%, iar utilizatorii Cartelei Vodafone, 59%, din baza de clienţi, proporţie neschimbată faţă de 2013.

Rata de penetrare a terminalelor smartphone în baza de clienţi a crescut cu 4,4 puncte procentuale, în trimestrul încheiat la 31 martie 2014, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.