Accentuarea turbulenţelor financiare în a doua parte a anului trecut şi mai intens în primăvara lui 2012 nu a îndepărtat marile grupuri europene prezente pe piaţa românească de la susţinerea activităţilor de CSR (responsabilitate socială corporatistă). Că se referă la protecţia mediului înconjurător, la sănătate sau la alte domenii, activităţile de CSR au luat amploare în ultimii ani, lucru care se poate observa şi din comunicatele sau anunţurile de presă transmise de companiile de utilităţi, bănci, telecomunicaţii etc.
De exemplu, anul trecut a fost finalizată investiţia în renovarea celui mai mare spital de copii din ţară, Marie Curie, proiect în valoare de 1,2 milioane de euro, aproape jumătate din cuantumul total fiind acoperit de fundația Enel Cuore, sumă prin care s-a realizat refacerea a două etaje din incinta spitalului. În acest an, fundaţia Enel Cuore Onlus a donat 316.000 de euro, sumă necesară modernizării secţiei de Ambulatoriu din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa, oferind o asistenţă medicală mai bună pentru 43.000 de copii din România. Proiectul a fost dezvoltat printr-un parteneriat cu Fundaţia Scheherazade, lucrările de construcţie urmărind renovarea completă a Secţiei de Ambulatoriu pediatric, cu o suprafață totală de 750 mp. „Donaţia Enel Cuore şi renovarea acestei secții au adus o îmbunătăţire majoră a condiţiilor din cadrul Ambulatoriului de pediatrie, de care vor beneficia mii de copii trataţi aici în fiecare an. Încă o dată, Enel Cuore a efectuat o schimbare pozitivă şi a oferit sprijin fundamental pentru comunităţile în care grupul Enel operează“, a declarat Luca D‘Agnese, country manager Enel România, în numele Enel Cuore.
Clinica dispune de o echipă medicala compusă din zece medici pediatri şi zece asistente medicale cu specializarea pediatrie, de multiple facilităţi dedicate intervenţiilor chirurgicale, ortopediei, oncologiei, hematologiei, diabetului, bolilor metabolice şi de nutriţie, dermatologiei, oftalmologiei, precum şi de un centru de sănătate mintală pentru copii
Sănătatea şi problemele sociale, în top
Finanțarea diverselor activități de CSR și-a făcut locul în bugetele celor mai multe dintre marile companii de la noi. Cea mai mare companie din România, OMV Petrom, cunoscută mai mult în activitatea CSR prin proiectul „Ţara lui Andrei“, alocă fonduri importante şi în sănătate. Din 2007 şi până în prezent, contribuţia companiei în domeniile educaţie, mediu, sănătate şi dezvoltarea comunităţii depăşeşte 30 milioane de euro. Anul trecut, OMV Petrom a derulat proiectul „Acces la viaţă“, o platformă care susţine sistemul medical. Mai exact, compania a investit peste 450.000 de euro în extinderea actualei reţele de telemedicină de urgenţă cu centrul la Târgu-Mureş prin conectarea a încă 19 spitale la Spitalul Clinic de Urgenţă Floreasca din Bucureşti. „Realizarea acestei conexiuni (sistem audio-video, n.r.) creşte rata de supravieţuire a pacienţilor, întrucât diagnosticul poate fi stabilit mai uşor şi într-un mod profesionist“, ne-au precizat reprezentanţii Petrom. Totodată, compania a donat în acest an trei ambulanţe către SMURD şi a contribuit cu 1,2 milioane de euro la îmbunătăţirea sistemului naţional de gestionare al situaţiilor de urgenţă.
Un parteneriat cu SMURD are în derulare şi grupul E.ON. „În ultimii şase ani, sprijinul acordat de E.ON pentru dezvoltarea SMURD, prin achiziţionarea de echipamente speciale de intervenţie sau pentru susţinerea unor misiuni umanitare de salvare de vieţi omeneşti, este de 380.000 de euro“, ­ne-au spus reprezentanţii grupului.  Alte activităţi în care se implică marile companii sunt cele sociale. Enel Cuore a susţinut financiar mai multe inițiative de solidaritate socială din România, pentru a sprijini copiii dezavantajați social și bătrânii, precum și pe cei bolnavi sau cu dizabilități.

316.000 de euro este suma donată de Enel Cuore pentru modernizarea secţiei Ambulatoriu a Spitalului de Urgenţă din Constanţa