Secretarul de stat din Ministerul Educaţiei, Radu Szekely, a anunţat în cadrul conferinţei Teach for Romania – FIERST „Scalarea bunelor practici pentru o educaţie incluzivă” că Ministerul  lucrează la o metodologie de consultare a elevilor. Mai exact, la finalul fiecărui semestru ar urma să fie colectat un feedback despre profesori.

Totodată, potrivit sursei citate, evaluarea profesorilor de către elevi ar putea să intre în vigoare chiar în cursul acestui an. Decizia Ministerului Educației vine în speranța că fiecare cadru didactiv în parte și-ar putea îmbunătăți performanța, în funcție de feedback-ul primit.

În ceea ce privește evaluarea din prezent, potrivit secretarului de stat, acesta se realizează doar prin autoevaluare, sau procese coordonate de inspectoratul școlar.

Elevii vor putea lăsa un feedback profesorilor

„Referitor la evaluarea profesorilor din perspectiva elevilor, să știți că în momentul de față ministerul discută cu Consiliul Național al Elevilor, este în proces de elaborare a unei metodologii de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru, în așa fel încât să se colecteze feedback de la elevi, care să fie ulterior transmis cu dirigintele clasei sau cu directorul, ca să poată să-și îmbunătățească performanța.

În momentul de față noi evaluăm doar prin autoevaluare sau prin procese de evaluare coordonate de inspectoratul școlar, beneficiarul final este foarte rar inclus în această consultare”, a declarat Radu Szekely.

Secretarul de stat în Ministerul Educației a mai menționat că toate datele necesare pentru a primi feedbaclk-ul necesar, ar urma să fie culese prin intermediul unui chestionar din toate şcolile din România.

„Acest chestionar despre care vorbeam și metodologia de feedback ar trebui să fie aplicate în toate școlile din România în momentul în care Ministerul și Consiliul Național al Elevilor semnează acest protocol, ceea ce sper să se întâmple în următoarele două-trei săptămâni”, a mai spus Szekely.

Sursă foto: INQUAM Photos, Virgil Simonescu